Brug Affiliate Marketing

Marketing Bureau Affiliate Marketing
Oplev bedre afkast på dine annoncer
Affiliate Marketing er performancebaseret markedsføring, der lader dig ramme dine kunder på en alternativ måde. Det handler om, at du gennem dine affiliates, får lov til at annoncere på deres website mod betaling. Her sørger din affiliate for, at skabe henvendelser, leads eller konverterede salg, på dine produkter eller ydelser. Dette foregår på en simpel måde, som går uden om de klassiske digitale markedsføringsplatforme.
N
Det er muligt at have så mange affiliatepartnere, som du har lyst til
N
Du betaler kun for de resultater, der er blevet aftalt internt mellem dig og din affiliate partner
N
Affiliate Marketing er markedsføring med lav risiko rent omkostningsmæssigt
Affiliate Marketing er en spændende og alternativ løsning. Det kan være et fantastisk alternativ til dine andre annonceringsaktiviteter. Her på siden får du en forklaring på, hvordan Affiliate Marketing fungerer.

Hvorfor skal jeg have Affiliate Marketing?

Det kan diskuteres, om den performancebaserede metode, som Affiliate Marketing tilbyder, er den samme som andre CPC/PPC-kanaler. Fordelen ved Affiliate Marketing er, at din affiliate partner er lige så investeret i at skabe gode resultater, som du selv er. Det er derfor et godt værktøj sammen med de øvrige markedsføringskanaler.
I stedet for det at det er én virksomhed, der afgør dine resultater, er I nu principielt to virksomheder. Det vil sige, at I begge danner basis for resultaterne af markedsføringen.

Affiliate Marketing kan hjælpe dig med, at gøre målgruppen for dine produkter bredere. Der findes affiliates på mange forskellige markeder og produktkategorier, som kan være relevante for dig, at vælge som affiliate partner. Det er af stor betydning, at du holder alle muligheder åbne. Marketing Advisor anbefaler også at fokusere på affiliates, som du ikke i første omgang forbinder med dine produkter. Det gør, at du kan komme ud til en større skare af kunder. På den måde, kan du altså forstærke din digitale tilstedeværelse med lav risiko.

Hvordan vælger jeg den rigtige Affiliate Marketing partner?

Du kan med fordel benytte dig af affiliate networks, der gør det let og overskueligt for dig, at indgå samarbejde med relevante affiliates. De vil fungere som en publisher for dine produkter eller ydelser. Affiliate networks tager altså udgangspunkt i, at agere mellemled mellem affiliate og annoncør. Netværket tager sig af betaling, sporing og link-up mellem parterne. Dette er den letteste måde for dig, at sikre dig affiliate marketing partnere, der giver dig de bedst mulige resultater.
Marketing Advisor benytter Partner Ads som affiliate netværk
N
800 forskellige publishers
N
Har alt fra større brands til enkeltpersoner
N
Affiliates bliver nøje udvalgt af Partner Ads dedikerede og proaktive team

Hvilke steps indgår i Affiliate Marketing?

Der findes tre steps i Affiliate Marketing, som forbinder hele processen. Det er de tre links, der er involveret i hele processen, når du starter din Affiliate Marketing rejse.

Brugerne

Brugerne er de almindelige informationssøgende brugere, der browser rundt på internettet gennem relevante og interessante hjemmesider. Det er disse brugere, der klikker på reklamer og annoncer, som er udbudt af publisheren og fører brugerne til dig.

Publisher

Publisheren er den hjemmeside, blog eller virksomhed, der skal fremvise dine annoncer eller reklamer. Det er dem, du som annoncør indgår en aftale med. Herunder hvordan samarbejdet skal forløbe.

Annoncør

Annoncøren vil i dette tilfælde være dig, som ønsker at styrke din digitale tilstedeværelse med annoncer og reklamer. Det vil være som supplement eller substitut for dine andre digitale markedsføringsaktiviteter.

Du skal som annoncør finde ud af, hvem dine brugere er, og hvilke du vil ramme med dine annoncer. Sidst men ikke mindst hvem der skal levere annoncerne.

Der findes flere metoder til at finde ud af dette. Du kan enten selv vælge at finde dine partnere, eller du kan vælge at benytte Affiliate networks. Affiliate networks har samlet et stort antal forskellige publishers, hvilket gør det nemt for dig at vælge den helt rigtige affiliate partner.

Hvilke KPI’er findes der indenfor Affiliate Marketing?

Når du indgår et samarbejde med din affiliate partner, skal du afgøre, hvilken metode du vil benytte dig af, i forhold til afregning. Der findes flere forskellige KPI-metoder, som især disse affiliate programmer benytter sig af. De mest anvendte indenfor affiliate marketing er CPA (Cost Per Acquisition), CPO (Cost Per Order), og CPL (Cost Per Lead). De er alle metoder, der binder sig på konvertering. Her vil der blive fastsat en provision til publisher, som vil blive betalt, når de har anskaffet en konvertering for dig. Beløbet afhænger af, hvilken gennemsnitlig avance, du har på dine produkter og ydelser.
Marketing Advisor hjælper dig med Affiliate Marketing
Vi er eksperter i at skabe succes med Affiliate Marketing. Vi har tidligere skabt resultater gennem Affiliate netværk, der har sat skub i vores kunders resultater. Lad os gøre det samme for dig. Kontakt os til en uforpligtende samtale om, hvordan vi skaber rammerne for din succes gennem markedsføring og Affiliate Marketing.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing