BombeBrian

Kundecases BombeBrian
BombeBrian blev startet i 2013 af VVS-eksperten, med en målsætning om at slå sig fast blandt de helt store aktører på markedet for salg af fyrværkeri.
De var altså klar til, at tage udfordringen op og indfri ambitionen om, at blive en af Danmarks førende forhandlere af nytårskrudt. Siden hen har BombeBrian holdt fast i tanken om at hele Danmark skal have mulighed for at købe kvalitetsfyrværkeri til meget fordelagtige priser. Alt sammen fra VVS-ekspertens egne butikker, rundt om i landet.
Nyt design af hjemmeside til BombeBrian
\

360° strategi

Ny brugervenlig hjemmeside, med relevant content.

\

Branding på sociale profiler

Der blev opsat nyt og genkendeligt logo på sociale profiler

\

Omfattende SEO

Der skulle skabes høj og relevant synlighed på meget kort tid.

Hvad var BombeBrians største udfordring?

Det kan være en stor udfordring, at få sin markedsføring effektivt ud i en branche domineret af store konkurrenter. Derudover, så er vinduet for fyrværkeri salg utroligt smal, grundet lovmæssige regler. BombeBrian skulle på meget kort tid, skabe synlighed på Google og sociale medier, så de kunne maksimere kendskabet til deres produkter. De valgte derfor at kontakte Marketing Advisor til planlægning og strategi.

%

Øget salg for perioden

%

Øget synlighed på Google

%

Stignig af følgere på SoMe

Marketing Advisors løsning

En landsdækkende virksomhed kræver en landsdækkende plan og derfor blev løsningen en 360 graders online markedsføringsstrategi. Første skridt var derfor, at BombeBrians hjemmeside fik et nyt og brugervenligt design, der afspejlede virksomhedens brand. Designet havde til formål, at føre brugerne til udvalget af de udbudte produkter og derfra til de landsdækkende butikker så enkelt, som muligt. Der blev samtidig lavet en løsning bestående af en omfattende søgemaskineoptimering, samt kampagner og annoncer på virksomhedens sociale medier. Dette havde til formål, at skabe hurtig forøgelse af synlighed omkring BombeBrian online, som skulle styrke deres brand awareness, når salget af fyrværkeri var aktuelt.

Hvad var resultaterne?

Topplaceringer på Google

Som resultat af grundigt SEO-arbejde, opnåede BombeBrian høj synlighed på Google med deres fyrværkeri.

Dette generede rigtigt mange leads på rigtigt kort tid for Bombebrian, da mange informationssøgende nu fandt dem i toppen af deres søgeresultater omhandlende fyrværkeri.

Et kendt ansigt
Gennem arbejdet med BombeBrians sociale medier, har brandet opbygget en fanbase på 13.000 unikke følgere, og i salgsperioderne har interaktionerne med virksomhedens opslag nået et endnu højere antal. Det har i høj grad medvirket til, at øge kendskabet til BombeBrian, som brand. Bombebrian er i dag den 2. mest fulgte fyrværkeri udbyder på Facebook. Facebook annoncer fik sat et yderligere skub i lead genereringen så endnu flere tager målrettet ud for, at købe deres nytårskrudt hos netop BombeBrian.
Fyldte salgssteder

I salgsperioden har det for alvor kunne mærkes, at BombeBrians brand var blevet mere synligt. På salgsstederne oplevede virksomheden et gennemsnitligt øget salgsniveau på 30%.

Under salgsperioden, blev kunderne spurgt, ud fra en stikprøve, hvor og hvordan de havde fundet eller hørt om Bombrian. Det viste sig, at 80% af kunderne havde stiftet bekendtskab med BombeBrian gennem Google, sociale medier, og andre online kanaler.

Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing
Marketing strategi
Influencer
Affiliate Marketing