Hvad er et nyhedsbrev?

Få dit budskab ud og få direkte kommunikation med dine kunder via nyhedsbrev.

Nyhedsbrev er en let måde at minde sine kunder om ens virksomhed. Herunder, at den måske endda har nogle fordele eller tilbud, som passer lige til dén kunde. Derved kan din virksomhed ramme allerde eksisterende eller interessede kunder.

For med nyhedsbreve, er det allerede dine følgere, der skriver sig op til, at modtage nyheder direkte fra dig. Desuden er der stor sandsynlighed for, at kunderne fanger budskabet gennem målrettede nyhedsbreve. Den gennemsnitlige ordreværdi for salg gennem nyhedsbreve er nemlig ofte høj sammenlignet med andre kanaler. Det kan derfor godt betale sig, at få opsat professionelle nyhedsbreve til at markedsføre din virksomhed.

Nyhedsbreve kan dog gå hen og blive en overflødig markedsføringsaktivitet, hvis det ikke bliver udført korrekt. For mange, der modtager et nyhedsbrev, vil se det, som spam. Selvom de fra starten er gået med til at modtage nyhedsbrevet.

Opnå nye højder med nyhedsbrev

Nyhedsbreve er den mest direkte måde at ramme dine følgere på. Du kan opleve højere ROI og skarpt indhold.

Nyheder

Du har muligheden for at holde dine følgere opdateret med den seneste viden, produkter og ændringer omkring din virksomhed. Dette giver dine kunder langt større gennemsigtighed i, hvem du er, og hvad du gør. Dette er en essentiel del i det at skabe relationer til dine kunder.

Retention

Du kan med dine nyhedsbreve samtidig minde dine følgere om, ting de har efterladt, afsluttet eller afbrudt. Det kan være, at en kunde i din webshop har efterladt en vare i kurven, uden at have afsluttet købet. Her kan du med det rette værktøj sende et nyhedsbrev, som minder kunden om, at de har et uafsluttet køb.

Alternativt, kan du følge op på dine kunders køb. Her kan du sende mails ud med ekstra nyttig information, omkring det køb de har lavet, eller de har modtaget.

Automation

E-mail automation er et af de nyeste og mest brugbare værktøjer indenfor nyhedsbreve og e-mail marketing. Her kan du sætte en automatisk svarsrække op til de følgere, du små sende mails ud til. I de mest avancerede automation værktøjer, kan du fuldstændig skræddersy en hel customer journey for modtagere af dine mails.

Disse rejser kan du forudprogrammere, så de automatisk bliver sendt ud til de rigtige målgrupper af din følgeskare. På denne måde sørger du for, at du aldrig taber dine kunder.

Hvordan skal jeg bruge nyhedsbrev?

Nyhedsbreve og e-mail markedsføring kan ikke lade sig gøre, uden samtykke fra modtageren om, at du må sende til dem.
Derfor er det vigtigt, at du gør modtageren klar på, hvad din intentioner om dine e-mails er. Marketing Advisor anbefaler altid, at bruge e-mail markedsføring da det giver dig mulighed for at ramme følgere, der allerede har kendskab til dig.

Når du bruger nyhedsbrev er der nogle ting du skal undgå. Du skal undgå for meget tekst, ligesom på din hjemmeside. Sørg for at finde balancen mellem grafisk indhold og tekst. På den måde øger du chancen for, at læseren finder indholdet interessant. Send ikke mails ud for ofte, da dette hurtigt kan anses som spam. Desuden, er det vigtigt, at du har en call-to-action i din mail. Hav derfor altid en målsætning for, hvad dit nyhedsbrev skal opnå.

Marketing Advisor hjælper dig med dine nyhedsbreve
Lad Marketing Advisor hjælpe dig med dine nyhedsbreve. Vi står til rådighed året rundt og har stor ekspertise indenfor markedsføring. Vi har stor viden om den digitale verden. Vores team arbejder med høj faglighed og inkorporerer altid din digitale identitet.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing