Hvad er reklamefilm?

Content Marketing Reklamefilm
I kommunikation og markedsføring handler det oftest om, at finde de bedst mulige måder at ramme dine fremtidige og nuværende kunder på.

Det er af højeste betydning at adskille dine forskellige former for kommunikation. Specielt i vores højteknologiske verden, hvor dine kunder har uendelige måder at få informationer på. Det er her storytelling kommer ind i billedet.

En helt essentiel og uundværlig del af en reklamefilm er storytelling. Storytelling er et sublimt værktøj til at få et budskab ud. Du kender sikkert udtrykket “et billede siger mere end 1000 ord”. Men en video kan sige så meget mere, og fanger opmærksomheden i længere tid. Det giver dig også længere tid til at få fremført og tydeliggjort dit budskab.

Det er heller ikke nogen hemmelighed, at Google og de sociale platforme favoriserer visning af profiler med videoer. Det gør, at hvis du vil til tops, så er videomateriale vejen frem.

Skab relevant indhold med reklamefilm

Video vil altså kunne hjælpe dig til at gøre dit budskab mere personligt, mere interessant og mere mindeværdigt hos din målgruppe.

Relationsbyggende

Din reklamefilm vil vække interesse hos din kunde, samtidig med der opstår en dybere relation mellem din virksomhed og din kunde.

Hvis din reklamefilm har det rette indhold og kvalitet, kombineret med god storytelling, vil du opnå at ramme dine kunder lige i hjertet. Det er det, som skaber gode og loyale kunder, der skaber kontinuerlig omsætning.

Hvis du skal have dit indhold vist på sociale medier, skal du benytte dig af video og reklamefilm. For langt størstedelen af brugerne på sociale medier scroller bare forbi enkeltstående billeder. De har i højere grad tendens til at stoppe op for at se videoer, som med bevægelse fanger øjet.

Synlighed

Når det kommer til at skabe synlighed på Google, så er video og film noget, som Google elsker. Et trick til at komme i toppen af Googles søgeresultater er, at at anvende videoindhold. På den måde sikrer du, at dit indhold bliver mere relevant i Googles søgeresultater. Som i sidste ende giver dig højere placeringer i søgemaskinen.

Det kan være yderst omkostningseffektivt at benytte sig af animationsvideoer, som del af dit content. Det er en god og strategisk investering med videomateriale. Videoen skaber nemlig værdifuld content. Det beløb, som du investerer i din annoncering, vil ende med at blive fordoblet i din indtjening.

Alsidighed

Når du har fået produceret en reklamefilm kan du med fordel bruge den på flere platforme. Dit nye content kan herefter postes på Facebook, Instagram og LinkedIn, samt på din hjemmeside. Dine reklamevideoer vil sjældent blive forældet, hvis du bruger dem som tillidsopbyggende. Dine følgere vil nemlig kunne finde videoen, på et senere tidspunkt, hvor du stadig vil have mulighed for at opnå en god effekt. Hvis din video er fyldt med spotpriser og tidsbegrænsede tilbud vil den dog hurtigt udløbe.

Hvordan skal jeg bruge reklamefilm?

Dine budskaber er i sidste ende, hvad der vækker interessen i dine nuværende og potentielle kunders bevidsthed.
Vil du sikre dig, at dine budskaber trænger rent ind hos modtageren, er en visuel præsentation at foretrække, f.eks. en reklamefilm. Undersøgelser viser nemlig, at visuelt præsenterede oplysninger 90% af tiden vil blive bearbejdet langt hurtigere, end de ikke-visuelt præsenterede.
Dette hænger sammen med, at man som hovedregel vil huske 80% af hvad man ser. Mens man kun husker 20% af hvad man læser.

Vi har erfaring med reklamefilm og generel video content, som giver de bedste resultater. Vi tilbyder, i samarbejde med Maefilms, produktion af alt fra reklamefilm, til webfilm, YouTube-film, firmafilm og præsentationsvideoer.

Marketing Advisor hjælper dig med reklamefilm

Lad vores markedsføringseksperter om, at hjælpe dig med reklamefilm. Vi ved, hvad der resonere med din målgruppe og har en forståelse for, hvad godt content er. Vores dygtige team, har hjulpet andre virksomheder med, at udarbejde det helt rigtige content og reklamefilm, der hjælper deres markedsføring. Skal vi gøre det samme for dig?

Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing