Corona effekten – ny finanskrise 2020
Marketing Advisors konklusion på effekten af Covid-19 og den nye finanskrise i 2020

Corona pandemiens effekt på dansk erhvervsliv og små og mellemstore virksomheder – ny finanskrise 2020
Senior Partner for BDO og chef for Advisory København, John Bøgehus Pedersen, giver i en artikel om Corona epidemiens effekt på små og mellemstore virksomheder, følgende udtalelse:
Kilde: https://finans.dk/erhverv/
Artiklen omhandler problemstillingen at vi, udover frygten for sygdom og dødsfald, også står overfor en potentiel økonomisk krise.
John Bøgehus Pedersen giver et opråb til dansk erhvervsliv om, ikke at isolere sig selv men at bidrage til den fælles indsats. En indsats som både skal bekæmpe corona epidemien ved at stoppe spredningen af sygdommen, men også en indsat for at holde en ny økonomisk krise for døren.
Hvad ved vi om Covid-19’s effekt på det danske erhvervsliv?
Regeringen har fremlagt nye tiltag og hjælpepakker, der skal sikre likviditet hos danske virksomheder. Dette kommer i lyset af, at statsministeren d. 11. marts 2020, besluttede at lukke store dele af Danmark ned. Mange virksomheder forudser og mærker allerede, at dette har en direkte effekt på deres omsætning.
Ifølge Brian Mikkelsen adm. direktør Dansk Erhverv, vil forbruger- og købs-tendensen ændre sig markant grundet pandemien, som udvikler sig på globalt plan. Derved, vil den økonomiske vækst som vi har oplevet de seneste år, blive ramt og vendt til en recession. Især i brancher som omhandler rejser, restauranter, hoteller m.m. vil blive økonomien blive hårdt ramt.
Hvad betyder dette for dig og din virksomhed?
Hos Marketing Advisor vil vi gerne være med til, at sikre en overlevelse for små og mellemstore danske virksomheder. Vi står klar med rådgivning, sparring og forslag til konkrete løsninger, for vi vil være en del af løsningen og ikke en del af problemet. Som André Rogaczewski, adm. direktør for Netcompany, udtaler i dagens udgave af Børsen (13.03.2020, side 18), så tror han på;
“at det er muligt at holde hjulene kørende på ansvarlig vis. Især når man arbejder med digitalisering og digitale produkter.”
Lad os sammen finde din vej, til den rigtige og mest ansvarlige retning for fremtiden