Indlæg skrevet d.

18. april 2018

Hvad er Content Marketing?

Kategori:

Hvordan er arbejdsprocessen ved udvikling af Content Marketing?

Content Marketing består blandt andet af tekster, billeder og videoer

Storytelling er et vigtigt begreb, når du skal fyldestgørende content. Det er vigtigt når du udvikler dit content, at du er helt skarp på, hvad du vil udtrykke. For hvis du ikke selv er sikker, vil dit content ikke blive set, læst eller hørt.

Hav desuden altid i mente, hvem du skaber dit content for. Er det Beate nede fra syklubben, som er vildt interesseret i katte, eller er det Torben fra sejlerklubben, som har interesse for teknologi. Så snart du har afklaret dette, vil dit content skabe langt bedre resultater. 

Nedenfor ses arbejdsprocessen ved udvikling af Content Marketing:

Udvælg din målgruppe

Opsæt en målsætning for, hvad dit content skal opnå

Skematisér en tidsplan for, hvornår dit content skal være færdigt

Hold øje med om det virker, lav evt. rettelser hvis du ikke får rektioner

Oplev dine ønskede resultater

Husk at benytte dig af storytelling elementer i dit content 

5

Dit content skal have et plot. Det skal være gribende, have en mening og være interessant for brugeren. Så længe du opfylder disse krav, vil dit content virke.

5

Du skal have en struktur på dit content. Der skal være en introduktion, handling og afslutning. På den måde tager du brugeren i hånden, og får fortalt den gode historie.

5
Husk aldrig, at have salgssøgende budskaber med dit cotent. Det vil meget sjældent gavne dit budskab, men vil derimod skade det.
5

Læs mere om content marketing her 

Indlæg: 1 af 3

Hvordan kan du gøre brug af Content Marketing?

Indlæg: 2 af 3

Content Marketing “Før” og “Efter”

Indlæg: 3 af 3

Hvordan er arbejdsprocessen ved udvikling af Content Marketing?

Ønsker du at blive klogere på online markedsføring?

Følg os på de sociale medier og se når vi kommer med gode råd til online markedsføring.

Din vej til succes starter her

Ønsker du at din virksomhed får endnu større succes?