Indlæg skrevet d.

1. marts 2017

Hvordan ser en god hjemmeside ud?

Kategori:

Hvordan skal en opbygning af en god hjemmeside være?

Når man som virksomhed bestemmer sig for at skulle have en digital identitet, er det der nogle essentielle kriterier man skal være opmærksom på, for at opnå den ønskede udstråling.

Først og fremmest skal man, så vidt muligt, få skabt den “røde tråd” mellem hjemmeside og virksomhed. Et godt sted at starte kan være med farvevalg og opbygning. Hvis man som mekaniker i forvejen gør brug af orange og grå i logo, på firmabiler mm., er det oplagt at hjemmesiden gør brug af samme farver. 

,Opbygningen af hjemmesiden skal være brugervenlig og overskuelig, så man som forbruger ikke mister interessen. Derfor er det vigtigt, at der er en logisk og let sti, til der man ønsker at få dækket sit behov. 

Vær også opmærksom på, at omkring 80% af  søgninger på Google foretages via enten mobiler eller tablets. Det er derfor altafgørende, at din hjemmeside er mobilvenlig. I fagsprog, bliver dette kaldt for en responsiv hjemmeside. For hvis din hjemmeside ikke er responsiv, vil brugeren miste interessen.

Brug det rigtige indhold

Når du nu har basis for din hjemmeside, den er brugerevenlig og responsiv, kan du med fordel fylde den med interessant indhold. Om dette er blogs, videoer eller billeder, kan du frit vælge, så længe det komplimentere din virksomheds interesser. For i dag, er det oftest ikke bare nok, du skal fange de brugere der kommer ind og vække en interesse ud over dine produkter eller service. 

Hvilke fordele giver en god hjemmeside?

En hjemmeside,  som opfylder samtlige krav, vil give virksomheden en bred vifte af fordele i forhold til konkurrenter. Opnår dul en god brugervenlighed, mobilvenlighed og interessant indhold, vil det i mange tilfælde, resultere i en højere konvertering af kunder.

Det vil derfor, i de fleste tilfælde, medføre, at virksomheden opnår en højere omsætning. Derudover, er en god hjemmeside med til at skabe en entydig identitet for virksomheden. Det er med andre ord, virksomhedens DNA.  

Indlæg: 1 af 3

Hvordan ser en god hjemmeside ud?

Indlæg: 2 af 3

Hjemmeside “Før” og “Efter”

Indlæg: 3 af 3

Hvordan er arbejdsprocessen ved udvikling af en hjemmeside?

Ønsker du at blive klogere på online markedsføring?

Følg os på de sociale medier og se når vi kommer med gode råd til online markedsføring.

Din vej til succes starter her

Ønsker du at din virksomhed får endnu større succes?