Influencer

[et_pb_section fb_built=”1″ custom_padding_last_edited=”on|phone” _builder_version=”3.26.7″ use_background_color_gradient=”on” background_color_gradient_start=”rgba(231,233,237,0.38)” background_color_gradient_end=”#ffffff” background_color_gradient_end_position=”21%” custom_padding=”60px||15px|||” custom_padding_tablet=”” custom_padding_phone=”30px||||false|false”][et_pb_row column_structure=”3_5,2_5″ custom_padding_last_edited=”on|phone” _builder_version=”4.0.8″ custom_padding=”||55px|||” custom_padding_tablet=”” custom_padding_phone=”||30px||false|false” border_width_bottom=”1px” border_color_bottom=”#dbdbdb”][et_pb_column type=”3_5″ _builder_version=”3.26.7″][et_pb_text _builder_version=”4.0.8″ custom_margin=”||0px||false|false” custom_padding=”||||false|false”]

Find den rigtige influencer

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”2_5″ _builder_version=”3.26.7″][et_pb_text _builder_version=”4.0.8″ text_font=”|300|||||||” text_text_color=”#282a31″ text_orientation=”right” custom_margin=”10px||||false|false” custom_margin_tablet=”0px||||false|false” custom_margin_phone=”-20px||||false|false” custom_margin_last_edited=”on|phone” text_font_size_tablet=”” text_font_size_phone=”13px” text_font_size_last_edited=”on|phone” text_orientation_tablet=”left” text_orientation_phone=”” text_orientation_last_edited=”on|phone” text_text_align=”right” text_text_align_tablet=”left” text_text_align_last_edited=”on|phone”]Marketing Bureau Influencer[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”3_5,2_5″ _builder_version=”3.26.7″ custom_margin=”70px||||false|false” custom_margin_tablet=”” custom_margin_phone=”30px||||false|false” custom_margin_last_edited=”on|phone”][et_pb_column type=”3_5″ _builder_version=”3.26.7″][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ text_font=”Montserrat|700|||||||” text_font_size=”28px” text_line_height=”1.2em” header_2_font=”|700|||||||” header_2_font_size=”28px” width=”95%” width_tablet=”100%” width_phone=”100%” width_last_edited=”on|tablet” custom_margin=”||15px||false|false” text_font_size_tablet=”” text_font_size_phone=”22px” text_font_size_last_edited=”on|phone”]Indtænk influencer i din markedsføring og mærk en positiv effekt[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.29.3″ text_font=”||||||||” text_font_size=”17px” text_line_height=”1.6em” custom_margin=”||50px||false|false”]

En influencer er en person, der har et stort netværk af følgere og fans, blandt andet på de sociale medier. Det er en person der, som ordet antyder, har indflydelse på sine følgere og fans. Når man taler om influencers, menes der oftest en blogger, en Instagram personlighed eller en YouTube video blogger. Mange er i dag til stede på flere kanaler, men specialiserer sig oftest i en af kanalerne.

Det kan umiddelbart være svært at skelne mellem om en person er influencer, eller privatperson på de sociale medier. Generelt kan man definere en influencer, som en offentlig person med fans og følgere, der interagerer og viser interesse, for det indhold der deles. Der findes desuden en kategorisering, på forskellige typer af influencers:

[/et_pb_text][et_pb_blurb use_icon=”on” font_icon=”%%45%%” icon_placement=”left” use_icon_font_size=”on” icon_font_size=”25px” _builder_version=”3.29.3″ body_font=”|700|on||||||” body_text_color=”#848484″ body_font_size=”17px” custom_margin=”||15px||false|false” animation=”off” custom_css_blurb_content=”min-width: 100%;”]

Kendte fra traditionelle medier (eks. TV og trykte medier)

[/et_pb_blurb][et_pb_blurb use_icon=”on” font_icon=”%%45%%” icon_placement=”left” use_icon_font_size=”on” icon_font_size=”25px” _builder_version=”3.26.7″ body_font=”|700|on||||||” body_text_color=”#848484″ body_font_size=”17px” custom_margin=”||15px||false|false” animation=”off” custom_css_blurb_content=”min-width: 100%;”]Markeds- og industri-eksperter[/et_pb_blurb][et_pb_blurb use_icon=”on” font_icon=”%%45%%” icon_placement=”left” use_icon_font_size=”on” icon_font_size=”25px” _builder_version=”3.26.7″ body_font=”|700|on||||||” body_text_color=”#848484″ body_font_size=”17px” custom_margin=”||15px||false|false” animation=”off” custom_css_blurb_content=”min-width: 100%;”]Bloggers og YouTube personligheder[/et_pb_blurb][et_pb_blurb use_icon=”on” font_icon=”%%45%%” icon_placement=”left” use_icon_font_size=”on” icon_font_size=”25px” _builder_version=”3.26.7″ body_font=”|700|on||||||” body_text_color=”#848484″ body_font_size=”17px” custom_margin=”||30px||false|false” animation=”off” custom_css_blurb_content=”min-width: 100%;”]Mikro og Mega influencers, der har fået større følgerskarer på sociale medier[/et_pb_blurb][/et_pb_column][et_pb_column type=”2_5″ _builder_version=”3.26.7″][et_pb_image src=”https://marketing-advisor.dk/wp-content/uploads/influencer-mobil.png” _builder_version=”4.0.8″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ custom_padding_last_edited=”on|phone” prev_background_color=”#ffffff” _builder_version=”4.0.9″ background_enable_color=”off” use_background_color_gradient=”on” background_color_gradient_start=”#e7e9ed” background_color_gradient_end=”#f4f4f4″ custom_padding=”230px||100px|||” custom_padding_tablet=”150px||||false|false” custom_padding_phone=”90px||40px||false|false” top_divider_style=”wave2″ top_divider_height=”240px” top_divider_height_tablet=”160px” top_divider_height_phone=”100px” top_divider_height_last_edited=”on|phone” hover_enabled=”0″ border_width_bottom=”1px” border_color_bottom=”#dbdbdb”][et_pb_row _builder_version=”4.0.8″ custom_padding=”||80px||false|false” border_width_bottom=”1px” border_color_bottom=”#d1d1d1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.0.8″][et_pb_image src=”https://marketing-advisor.dk/wp-content/uploads/lille-cituationstegn-top-citat.png” align=”center” _builder_version=”4.0.8″ custom_margin=”||20px||false|false” custom_margin_tablet=”||||false|false” custom_margin_phone=”||||false|false” custom_margin_last_edited=”on|phone”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.0.8″ text_font=”||on||||||” text_text_color=”#8e8e8e” text_font_size=”20px” text_line_height=”1.6em” text_orientation=”center” width=”80%” width_tablet=”100%” width_phone=”” width_last_edited=”on|tablet” module_alignment=”center” width__hover_enabled=”off”]En influencer har skabt hele sin online identitet på, at markedsføre sig selv på specifikke interesseområder eller hobbies, som vedkommende personligt har en passion for. Det kan være alt fra tøj, mode, og makeup til computerspil, indretning eller bodybuilding.[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”3.26.7″ custom_margin=”80px||||false|false” custom_margin_tablet=”” custom_margin_phone=”10px||||false|false” custom_margin_last_edited=”on|desktop”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.26.7″][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ custom_margin=”15px||||false|false” custom_margin_tablet=”0px||||false|false” custom_margin_phone=”” custom_margin_last_edited=”on|tablet”]

Hvorfor er en influencer så vigtig?

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.29.3″ text_font=”|600|||||||” custom_padding=”|||30px|false|false” border_width_left=”1px” border_color_left=”#f15039″]

Den indflydelse, som en influencer har på sine følgere og fans, kan være yderst værdifuld for dig og ikke mindst for influenceren. Lad os antage, at du sælger ure til hverdag, men mangler en supplerende og løftende markedsføringsaktivitet, der skal sørge for flere konverteringer på dine ure.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.26.7″][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″]

Her kan en influencer gennem målrettet, skarpt og kreativt indhold formå, at bruge sin indflydelse til at gøre sine fans og følgere, opmærksom på dine ure.

Ikke nok med det, så giver influenceren også et andet perspektiv, end det du som virksomhed giver. En influencer, giver nemlig sit seal of approval for dit produkt, til den relevante målgruppe du gerne vil ramme.

Det betyder, at de bliver ambassadører for dine produkter og din virksomhed. Det vil betyde at der bliver opbygget troværdighed og tillid til dig og dine produkter, som i sidste ende vil øge chancerne for, at konvertere de eksponerede fans af influenceren.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ custom_padding_last_edited=”on|desktop” _builder_version=”3.26.7″ custom_padding=”95px||55px|||” custom_padding_tablet=”” custom_padding_phone=”30px||||false|false”][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”3.26.7″][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.26.7″][et_pb_text _builder_version=”4.0.8″ header_3_font_size=”30px” custom_margin=”||10px||false|false” custom_margin_tablet=”” custom_margin_phone=”” custom_margin_last_edited=”on|tablet”]

Hold fast i den rigtige influencer

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.0.8″ text_font=”||||||||” text_font_size=”17px” text_line_height=”1.6em” custom_margin_phone=”||0px||false|false” custom_margin_last_edited=”off|desktop”]

Det kan være svært, at vælge de rigtige influencers, for grænsen er i dag meget flydende. Mange kendte er begyndt på YouTube, mens mange bloggere og Instagram personligheder popper frem i traditionelle medier. Det vigtigste for dig er, at du vælger en influencer, som har den målgruppe der passer bedst til dine behov.

På den måde, vil du og den givne influencer, have mulighed for at skabe det bedst mulige indhold, hvilket leder til de bedste resultater på bundlinjen.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.26.7″][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ header_3_font_size=”30px” width=”89%” width_tablet=”74%” width_phone=”100%” width_last_edited=”on|phone” custom_padding=”|||45px|false|false” custom_padding_tablet=”” custom_padding_phone=”|||25px|false|false” custom_padding_last_edited=”on|phone”]

Hvordan vælger man de rigtige influencers?

[/et_pb_text][et_pb_divider _builder_version=”3.26.7″ width=”25%” width_tablet=”” width_phone=”35%” width_last_edited=”on|phone” module_alignment=”left” custom_margin=”||10px||false|false” custom_padding=”||||false|false” animation_style=”slide” animation_direction=”left” animation_duration=”1500ms” animation_intensity_slide=”10%”][/et_pb_divider][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ custom_padding=”|||45px|false|false” custom_padding_tablet=”” custom_padding_phone=”|25px||25px|false|true” custom_padding_last_edited=”on|desktop”]Som tidligere nævnt, er der flere typer af influencers, med hver deres forskellige kompetencer og målgrupper. De er inddelt i flere kategorier, som vil blive gennemgået i de følgende afsnit.[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”/influencer/influencer-marketing” button_text=”Influencer Marketing” _builder_version=”4.0.8″ custom_margin=”|||45px|false|false” custom_margin_tablet=”” custom_margin_phone=”|||25px|false|false” custom_margin_last_edited=”on|phone”][/et_pb_button][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.26.7″ background_color=”#efefef”][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”3.26.7″][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.26.7″][et_pb_image src=”https://marketing-advisor.dk/wp-content/uploads/influencer-hootsuite.png” _builder_version=”4.0.8″ custom_margin_tablet=”0px||||false|false” custom_margin_last_edited=”off|desktop”][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.26.7″][et_pb_accordion open_toggle_text_color=”#464d53″ open_toggle_background_color=”#ffffff” closed_toggle_background_color=”#ffffff” module_id=”toggle-style” _builder_version=”3.29.3″ toggle_text_color=”#464d53″ toggle_level=”h3″ toggle_font=”|600|||||||” toggle_font_size=”15px” body_text_color=”#7d8083″ body_line_height=”1.5em” custom_margin=”||||false|false” toggle_font_size_tablet=”” toggle_font_size_phone=”13px” toggle_font_size_last_edited=”on|phone” custom_css_toggle=”margin-bottom: 0;” border_color_all=”#dddddd”][et_pb_accordion_item title=”Traditionelle kendte fra traditionelle medier” open=”on” open_toggle_text_color=”#464d53″ _builder_version=”3.29.3″ body_text_color=”#7d8083″ body_font_size=”14px” body_line_height=”1.5em” toggle_level=”h3″]

Denne kategori er præget af musikere, artister eller skuespillere, der er blevet kendte, primært fra traditionelle medier, men har en større samling af fans på sociale medier. Disse kendte vil oftest være sponsoreret eller have samarbejder med premium og luksus brands.

[/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”Markeds og industri eksperter” open_toggle_text_color=”#464d53″ _builder_version=”3.29.3″ body_text_color=”#7d8083″ body_font_size=”14px” body_line_height=”1.5em” toggle_level=”h3″ open=”off”]Her taler vi ofte om forskere, journalister, industriledere eller analytikere, der har anskaffet sig en større mængde følgere og fans gennem ekspertise, kvalifikationer eller en stærk position. Disse fans kan både være læsere af en faglig blog, eller artikler som fagpersonen står bag. Denne type influencer er respekteret for sine meninger, holdninger og det arbejde de udfører. [/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”Bloggers og medie personligheder” open_toggle_text_color=”#464d53″ _builder_version=”3.29.3″ body_text_color=”#7d8083″ body_font_size=”14px” body_line_height=”1.5em” toggle_level=”h3″ open=”off”]

Bloggere og video bloggere, er det man i influencer sammenhæng, vil kalde en af de mest anvendte former for influencers. Det er oftest dem der har størst indflydelse og flest faste læsere og følgere, og der er opbygget respekt og tillid til influenceren. Bloggere og medie personligheder, har oftest opnået status på fod med industri eksperter og kendte mennesker, inden for det område de opererer i.

[/et_pb_accordion_item][et_pb_accordion_item title=”Mikro og mega influencers” open_toggle_text_color=”#464d53″ _builder_version=”3.29.3″ body_text_color=”#7d8083″ body_font_size=”14px” body_line_height=”1.5em” toggle_level=”h3″ open=”off”]Mikro og mega influencers er de helt almindelige mennesker, der har opnået en større fanskare gennem forskellige medier. Disse influencers, har gennem deres helt egen gimmick, eksempelvis træningsvideoer eller opslag med makeup guides, anskaffet sig nok brugere og fans til, at blive betragtet som influencers. [/et_pb_accordion_item][/et_pb_accordion][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.0.8″][et_pb_row column_structure=”2_5,3_5″ _builder_version=”4.0.8″][et_pb_column type=”2_5″ _builder_version=”4.0.8″][et_pb_text _builder_version=”4.0.8″ text_font=”Montserrat|600|||||||” text_font_size=”30px” text_line_height=”1.2em” custom_margin=”20px||20px||false|false” custom_margin_tablet=”0px||||false|false” custom_margin_phone=”” custom_margin_last_edited=”on|tablet” text_font_size_tablet=”” text_font_size_phone=”20px” text_font_size_last_edited=”on|phone”]Vi hjælper dig med at finde den rigtige influencer[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_5″ _builder_version=”4.0.8″][et_pb_text _builder_version=”4.0.8″ text_font=”||on||||||” width_tablet=”100%” width_last_edited=”off|desktop”]Marketing Advisor er eksperter i at finde de rette influencers, som kan skabe et højt afkast for dig. Vi har i samarbejde med andre bureauer fundet influencers, der passer til vores nuværende kunder, med god effekt. Kontakt os, til en uforpligtende samtale, så skaber vi sammen den rigtige løsning, der skal sikre dig de bedste resultater. [/et_pb_text][et_pb_button button_text=”Kontakt Marketing Advisor i dag” button_alignment=”right” button_alignment_tablet=”left” button_alignment_phone=”left” button_alignment_last_edited=”on|phone” _builder_version=”4.0.9″ custom_button=”on” button_text_size=”16px” button_letter_spacing=”0.02em” custom_margin=”||||false|false” custom_margin_phone=”30px||||false|false” custom_margin_last_edited=”off|desktop” hover_enabled=”0″ button_url=”/kontakt/”][/et_pb_button][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]