Find den rigtige influencer

Marketing Bureau Influencer
Indtænk influencer i din markedsføring og mærk en positiv effekt

En influencer er en person, der har et stort netværk af følgere og fans, blandt andet på de sociale medier. Det er en person der, som ordet antyder, har indflydelse på sine følgere og fans. Når man taler om influencers, menes der oftest en blogger, en Instagram personlighed eller en YouTube video blogger. Mange er i dag til stede på flere kanaler, men specialiserer sig oftest i en af kanalerne.

Det kan umiddelbart være svært at skelne mellem om en person er influencer, eller privatperson på de sociale medier. Generelt kan man definere en influencer, som en offentlig person med fans og følgere, der interagerer og viser interesse, for det indhold der deles. Der findes desuden en kategorisering, på forskellige typer af influencers:

N

Kendte fra traditionelle medier (eks. TV og trykte medier)

N
Markeds- og industri-eksperter
N
Bloggers og YouTube personligheder
N
Mikro og Mega influencers, der har fået større følgerskarer på sociale medier
En influencer har skabt hele sin online identitet på, at markedsføre sig selv på specifikke interesseområder eller hobbies, som vedkommende personligt har en passion for. Det kan være alt fra tøj, mode, og makeup til computerspil, indretning eller bodybuilding.

Hvorfor er en influencer så vigtig?

Den indflydelse, som en influencer har på sine følgere og fans, kan være yderst værdifuld for dig og ikke mindst for influenceren. Lad os antage, at du sælger ure til hverdag, men mangler en supplerende og løftende markedsføringsaktivitet, der skal sørge for flere konverteringer på dine ure.

Her kan en influencer gennem målrettet, skarpt og kreativt indhold formå, at bruge sin indflydelse til at gøre sine fans og følgere, opmærksom på dine ure.

Ikke nok med det, så giver influenceren også et andet perspektiv, end det du som virksomhed giver. En influencer, giver nemlig sit seal of approval for dit produkt, til den relevante målgruppe du gerne vil ramme.

Det betyder, at de bliver ambassadører for dine produkter og din virksomhed. Det vil betyde at der bliver opbygget troværdighed og tillid til dig og dine produkter, som i sidste ende vil øge chancerne for, at konvertere de eksponerede fans af influenceren.

Hold fast i den rigtige influencer

Det kan være svært, at vælge de rigtige influencers, for grænsen er i dag meget flydende. Mange kendte er begyndt på YouTube, mens mange bloggere og Instagram personligheder popper frem i traditionelle medier. Det vigtigste for dig er, at du vælger en influencer, som har den målgruppe der passer bedst til dine behov.

På den måde, vil du og den givne influencer, have mulighed for at skabe det bedst mulige indhold, hvilket leder til de bedste resultater på bundlinjen.

Hvordan vælger man de rigtige influencers?

Som tidligere nævnt, er der flere typer af influencers, med hver deres forskellige kompetencer og målgrupper. De er inddelt i flere kategorier, som vil blive gennemgået i de følgende afsnit.

Traditionelle kendte fra traditionelle medier

Denne kategori er præget af musikere, artister eller skuespillere, der er blevet kendte, primært fra traditionelle medier, men har en større samling af fans på sociale medier. Disse kendte vil oftest være sponsoreret eller have samarbejder med premium og luksus brands.

Markeds og industri eksperter

Her taler vi ofte om forskere, journalister, industriledere eller analytikere, der har anskaffet sig en større mængde følgere og fans gennem ekspertise, kvalifikationer eller en stærk position. Disse fans kan både være læsere af en faglig blog, eller artikler som fagpersonen står bag. Denne type influencer er respekteret for sine meninger, holdninger og det arbejde de udfører.

Bloggers og medie personligheder

Bloggere og video bloggere, er det man i influencer sammenhæng, vil kalde en af de mest anvendte former for influencers. Det er oftest dem der har størst indflydelse og flest faste læsere og følgere, og der er opbygget respekt og tillid til influenceren. Bloggere og medie personligheder, har oftest opnået status på fod med industri eksperter og kendte mennesker, inden for det område de opererer i.

Mikro og mega influencers

Mikro og mega influencers er de helt almindelige mennesker, der har opnået en større fanskare gennem forskellige medier. Disse influencers, har gennem deres helt egen gimmick, eksempelvis træningsvideoer eller opslag med makeup guides, anskaffet sig nok brugere og fans til, at blive betragtet som influencers.
Vi hjælper dig med at finde den rigtige influencer
Marketing Advisor er eksperter i at finde de rette influencers, som kan skabe et højt afkast for dig. Vi har i samarbejde med andre bureauer fundet influencers, der passer til vores nuværende kunder, med god effekt. Kontakt os, til en uforpligtende samtale, så skaber vi sammen den rigtige løsning, der skal sikre dig de bedste resultater.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing
Marketing strategi
Influencer
Affiliate Marketing