Hvad er Influencer Marketing?
Særligt gennem de sidste 2-3 år, har diverse virksomheder og organisationer fået øjnene op for de muligheder influencers bringer, og de har omstruktureret deres marketing budget, til at Influencer Marketing nu fylder helt op til 20%.
Disse tal viser tydeligt, hvor hurtig og effektivt denne form markedsføring er, for mange virksomheder. Med Influencer Marketing vil du opleve en ny og interessant måde, at ramme dine målgrupper på. Der findes utallige forskellige influencers, der hver har deres eget speciale og egenskaber.
Hver især vil de påvirke og have indflydelse på deres respektive følgere og fans. Du vil derfor opleve, at Influencer Marketing vil give dig mere, end bare et godt afkast på din markedsføring.
Skab resultater med Influencer Marketing
Influencer Marketing vil øge din synlighed, din popularitet, din troværdighed og konverteringer på dine ydelser
Troværdighed
Størstedelen af de der følger influencers, anser dem som troværdige. Årsagen til dette er, at forbrugerne i højere grad kan relatere sig til en “virkelig person” som virker personlig, frem for en virksomhed, som kan føles mere formel og distanceret.
Derudover handler mange gennemsnitligt langt mere online end i fysiske butikker og flere har efterhånden købt ét eller flere af influenceres sponsorerede produkter.
Ambassadør
Hvordan skal jeg bruge Influencer Marketing?
Mange har den opfattelse, at antallet af følgere har afgørende betydning for, om influenceren vil levere gode resultater. Dette er dog kun delvist sandt, idet værdien af følgerne er langt vigtigere, end selve antallet. For at få mest muligt ud af Influencer Marketing, bør du i stedet sammenligne aktiviteten hos følgerne med antallet, idet følgere der liker, kommenterer, deler og på andre måder interagerer, er langt mere værdifulde, end “inaktive” følgere. Antallet af følgere alene, er derfor ikke en garanti for at influenceren vil levere gode resultater.