Hvad er Influencer Marketing?

Influencer Influencer Marketing
Influencer Marketing er en af de helt store og hurtigst voksende markedsføringsaktiviteter indenfor de seneste år

Særligt gennem de sidste 2-3 år, har diverse virksomheder og organisationer fået øjnene op for de muligheder influencers bringer, og de har omstruktureret deres marketing budget, til at Influencer Marketing nu fylder helt op til 20%.

Disse tal viser tydeligt, hvor hurtig og effektivt denne form markedsføring er, for mange virksomheder. Med Influencer Marketing vil du opleve en ny og interessant måde, at ramme dine målgrupper på. Der findes utallige forskellige influencers, der hver har deres eget speciale og egenskaber.

Hver især vil de påvirke og have indflydelse på deres respektive følgere og fans. Du vil derfor opleve, at Influencer Marketing vil give dig mere, end bare et godt afkast på din markedsføring.

Skab resultater med Influencer Marketing

Influencer Marketing vil øge din synlighed, din popularitet, din troværdighed og konverteringer på dine ydelser

Troværdighed

Størstedelen af de der følger influencers, anser dem som troværdige. Årsagen til dette er, at forbrugerne i højere grad kan relatere sig til en “virkelig person” som virker personlig, frem for en virksomhed, som kan føles mere formel og distanceret.
Derudover handler mange gennemsnitligt langt mere online end i fysiske butikker og flere har efterhånden købt ét eller flere af influenceres sponsorerede produkter.

Ambassadør

Når man indgår en aftale med en influencer, fungerer de som en tilbygning af din egen virksomhed og personlighed. Du gør dem til ambassadører for dine ydelser og et troværdigheds-stempel for, at du som virksomhed er troværdig og har interessante værdier. Influencer Marketing har nemlig en effekt, som næsten ingen andre aktiviteter har, nemlig følelsesmæssig marketing. Dette spiller i høj grad en rolle for den opdaterede og moderne bruger, når de skal konverteres til et salg.

Hvordan skal jeg bruge Influencer Marketing?

Det mest basale punkt, når du vil opnå gode resultater med Influencer Marketing, er at finde det helt rette match mellem dig og din influencer. Marketing Advisor samarbejder blandt andet med Make, så vi kan sikre dig, at du får det perfekte match med dine influencers.
Det er vigtigt at du ved, hvilke følgere din influencer har, da de skal passe med din ønskede målgruppe. Stemmer disse ikke overens, vil det ikke være et godt match og din markedsføring vil ikke have ligeså stor effekt.

Mange har den opfattelse, at antallet af følgere har afgørende betydning for, om influenceren vil levere gode resultater. Dette er dog kun delvist sandt, idet værdien af følgerne er langt vigtigere, end selve antallet. For at få mest muligt ud af Influencer Marketing, bør du i stedet sammenligne aktiviteten hos følgerne med antallet, idet følgere der liker, kommenterer, deler og på andre måder interagerer, er langt mere værdifulde, end “inaktive” følgere. Antallet af følgere alene, er derfor ikke en garanti for at influenceren vil levere gode resultater.

Marketing Advisor hjælper dig med din influencer marketing
Marketing Advisor samarbejder blandt andet med Make, så vi kan sikre dig, at du får det perfekte match med dine influencers. Vi har erfaring med at opnå gode resultater med Influencer Marketing, for vores kunder. Kontakt os og få en uforpligtende samtale omkring hvordan vi sikrer dig de bedste resultater.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing