Hvad er branding?

Mange virksomheder ved hvordan de gerne vil opfattes og har en idé om, hvad deres kunder tænker om dem.

Begge dele er en del af brandingen af din virksomhed, som er en stor del af din virksomheds identitet. Branding er en af de vigtigste aktiviteter for din virksomhed, da det opbygger længerevarende og tillidsopbyggende relationer til dine kunder.

Alt hvad du udstråler og kommunikerer ud, vil påvirke din brandværdi på godt og ondt.
Derfor er det altid vigtigt, at du allokerer de rigtige budskaber på tværs af dine aktiviteter. Formålet med branding er nemlig, at skabe tillid og loyalitet, både hos dine potentielle og nuværende kunder. Bliver branding ikke udført korrekt, vil det være en hæmsko for din vækst og udvikling i virksomheden.

Nøgleaktiviteterne for branding af virksomheder

Branding skaber konkurrencemæssige fordele. Med en succesfuld branding strategi, vil du opleve loyale kunder

Storytelling

Benyt dig af god storytelling i dit indhold, dine annoncer og din kommunikation. Dette er med til, at skabe synlighed og kendskab, hvilket er første skridt til forøgelsen af din brandværdi.

Gennemsigtighed

Vær pålidelig i dine ord og budskaber. Dette er den letteste måde, at bygge loyalitet og gennemsigtighed i din kommunikation. Vær pålidelig i dine ord og budskaber. Dette er den letteste måde, at bygge loyalitet og gennemsigtighed i din kommunikation.

Ansvar

Gå op i din CSR, så du viser ansvar for din virksomheds ydelser. I en tid hvor der er stort fokus på menneskerettigheder og grøn politik, er det vigtigt at du benytter dig af etiske og moralske værktøjer i din virksomhed. Dette vil øge troværdigheden og igen tilliden til dit brand.

Hvorfor er branding af virksomheder så vigtigt?

Branding skaber konkurrencemæssige fordele på flere planer. Med en succesfuld branding strategi, vil du opleve større synlighed omkring din virksomhed.

Du vil have mulighed for at skabe langvarige relationer til dine kunder, baseret på gennemsigtighed og troværdighed. Desuden vil branding hjælpe dig med at differentiere dig fra dine konkurrenter og skabe mulighed for at øge dit produkt kartotek.

Branding handler om at skabe et image, der sikrer dig en plads i dine kunders bevidsthed, så du er den første de tænker på, når et behov opstår i relation med dine ydelser. Dette er hvad man kalder for brand equity. Hvor loyale er dine kunder, hvordan associerer de sig med dit brand, hvor stort kendskab har de til dit brand etc. Dette er alle sammen kvaliteter, der afgør hvor godt dit brand i virkeligheden er.

Har du lyst til at læse mere om branding?

Branding er en lang og svær process at få kontrol over. Det kræver nemlig en hel del viden og ikke mindst overblik over, hvilke parametre man skal fokusere på. Denne viden kan du følge med i, gennem vores markedsføringsblog. Her får du de fornødne tips og tricks, til at opbygge en god branding strategi.

Marketing Advisor hjælper dig med din branding
Vi tager hånd om din branding strategi og hjælper dig fra planlægning af strategi til eksekvering af din plan. Vi hjælper dig med at skabe de langsigtede resultater, der skal sikre dig vækst over længere tid. Du er velkommen til, at kontakte os, så tager vi en uforpligtende samtale om, hvordan vi bedst håndterer og kommer ud med de budskaber, der vil bygge dit brand op.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing