Hav en skarp markedsføringsplan

Marketing StrategiMarkedsføringsplan

Klargør dine markedsføringsaktiviteter med en holdbar markedsføringsplan. Når du har kortlagt dine målsætninger og lagt din strategi, er du klar til implementering af dine aktiviteter.

Din markedsføringsplan er din “game plan” for hvordan du vil opnå din strategi og målsætning, med udførlige detaljer for dine aktiviteter.

Her skal du for hver aktivitet sætte et mål og en KPI, der skal fodre dig med unik og informationsrig data. Det er vigtigt at have disse grundsten på plads, før du går i gang med din handlingsplan. Er det ikke afklaret før du går i gang, kan det hurtigt blive svært at bevare overblikket. Når du ikke har overblikket, vil du aldrig kunne opnå dit fulde potentiale.

Hvad skal indgå i din markedsføringsplan?

Din markedsføringsplan skal bestå af specifikke komponenter, som skal sikre at du opnår succes med dine markedsføring.

Data

Du skal anskaffe den nødvendige data gennem markedsresearch, der skal lægge til grund for faktorer som prisfastsættelse og hvilke områder du har ressourcer til, at dække.

Budskab

Det skal udspecificeres hvilket budskab hver af dine annoncer har, hvem de skal ramme og hvor de skal ramme. På den måde vil du forbedre effektiviteten af dit marketingbudget på tværs af dine aktiviteter.

Målgruppe

Efter du har valgt hvilket budskab der skal ramme hvilken målgruppe, er det vigtigt at du finder frem til, hvilke kanaler og platforme, der bedst kan dele dine budskaber.

KPI'er

Du skal her opsætte de nødvendige KPI’er, som skal indikere hvor der er plads til optimering. Her vil du høste hvad der på sigt vil være historisk data, som bliver benchmark for, hvad der henholdsvis er gode og dårlige resultater.

Tidslinje

Opret en tidslinje for, hvilke aktiviteter der skal kører hvornår og over hvor langt tid. Har du eksempelvis en salgskampagne kørende, vil det være en fordel at opsætte relevante delmål, både før, under og efter kampagnens levetid.

Hvorfor benytte sig af en markedsføringsplan?

Din markedsføringsplan er din vej til en detaljeret og grundig handlingsplan, som viser dig hvordan du fører din strategi ud i livet. Det vigtigste formål med din markedsføringsplan, er at du får en benchmark, som pejlemærke for hvad der henholdsvis fungerer og ikke fungerer.

Det kan eksempelvis være at du formidler det rette budskab med en annonce, men måske ikke har valgt den rigtige målgruppe til dette budskab. Her vil du, ved at kontrollere dine data, have mulighed for at gennemskue hvor du skal foretage ændringer.

Den rette markedsføringsplan er altså basis for, at du sikrer vækst i fremtiden. Undersøgelser viser faktisk, at virksomheder der benytter sig af en markedsføringsplan, har hele 313% større sandsynlighed for at sikre succes med deres markedsføring. Det kan derfor godt betale sig, at bruge ressourcer på en gennemarbejdet markedsføringsplan.

Marketing Advisor hjælper dig med din markedsføringsplan
Vi er eksperter i at opsætte budgetter, KPI’er og markedsføringsplaner. Vi sikrer dig resultater på bundlinjen, som du kan mærke. Vi hjælper dig med din strategi og din markedsføringsplan, der skal tage dig fra A – B med de bedste resultater. Du er velkommen til at kontakte os, så tager vi en uforpligtende samtale om, hvordan vi får rykket din virksomhed hen hvor du ønsker.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing