Hvad er PR?

PR er et effektivt storytelling værktøj, som bør bruges i enhver virksomhed.

Det er gennem PR, at man opbygger et respektabelt og godt image og omdømme omkring virksomheder, privatpersoner og regeringer. Det handler egentlig kort fortalt om, at spinne en historie om, hvorfor du som virksomhed er troværdig og pålidelig.

Det er et af de bedste værktøjer til, at få øget din værdi hos fremtidige og nuværende kunder. Denne form for kommunikation, er ikke afgrænset af en specifik målgruppe. PR er ikke afhængig af betalte reklameformer, men styres oftest organisk, med den fordel at man rammer større dele af offentligheden. Missionen med PR er ikke at konvertere salg, men blot at oplyse og inddrage i forhold til en bestemt agenda.

Derfor skal du benytte dig af PR

PR er et fantastisk supplement til at opbygge et image og en identitet, omkring din virksomhed

Rød tråd

Opnå klarhed og konsistens i dine budskaber. Du skaber den røde tråd, der sikrer stabilitet og bedre budskaber, og som når ind til dine fans og kunder. Dette kan bruges på tværs af alle aktiviteter og fastslår din identitet.

Organisk synlighed

Du kan sprede budskabet om din virksomhed, uden at du selv er nødt til at promovere det. Det kan betyde at fans af din virksomheds budskaber, bliver til et let konverterbart lead, som du ikke ville have generet uden PR.

Brand ambassadør

Du vil øge dine medarbejderes stolthed ved at arbejde for netop din virksomhed, når virksomheden er værdsat af offentligheden. Opnår du dette, vil dine ansatte fungere som brand ambassadører, som spreder positiv word-of-mouth omkring din virksomhed.

Kendskab

Det skaber synlighed og opmærksomhed om din virksomhed og dens identitet. Det giver brand awareness for dig og din virksomhed, som gør at offentligheden opnår kendskab til dig.

Hvordan bruger man de forskellige former for PR?

Den metode der tidligere er nævnt, kaldes den organiske form for PR. Det er det grundlæggende arbejde, som har til formål, at skabe goodwill hos de mennesker, der har kendskab til dig.

Men der er også en anden del, hvor man bruger den opbyggede goodwill i forbindelse med krisehåndtering. Det kan eksempelvis være nødvendigt, hvis der opstår negativitet og rygter, som kan påvirke din virksomheds identitet negativt.

Det er nok denne form for PR, der er bedst kendt hos de fleste. Et klassisk eksempel på denne form for PR, er når en politiker bliver fanget med hånden i slikskuffen. Her vil politikeren spinne medierne, ved at tage hånd om problematikken og vende den til noget positivt. Dette gøres eksempelvis ved at anerkende en skyld i problematikken, men med et påbud og anmodning om tilgivelse, underbygget med patos, som værktøjer i en tale.

Marketing Advisor hjælper dig med din PR
Vi har stor erfaring med PR for vores nuværende samarbejdspartnere og dette har givet os en dyb viden om, hvad der virker på forskellige markeder. Du er altid velkommen til, at kontakte os til en uforpligtende samtale, hvor du kan høre mere om, hvad vi kan gøre for dig, samt hvilke resultater du kan forvente.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing