Hvad er Social Media Remarketing?

Remarketing Social Media Remarketing

Som du måske allerede ved, fungerer denne annonce type, som opfølgning på en interesse som brugeren tidligere har vist.

Sociale medier er flere forskellige platforme, som hver især har deres eget annoncecenter, hvor dine retargeting annoncer kan aktiveres fra. Sociale medier er effektive annoncerings kanaler at benytte sig af, da de udbyder hver deres styrker og potentiale for et godt reach.

LinkedIn er eksempelvis et fantastisk B2B værktøj, som har samlet mange erhvervsrelaterede brugere. Facebook og Instagram er derimod oplagte ved B2C markedsføring, hvor man ønsker at ramme sine private kunder.

De forskellige annoncecentre på sociale medier, kan benytte sig af people-based tracking, da alle deres brugere, ligemeget hvilken enhed de bruger, er logget ind på en bestemt profil. Det vil altså sige, at dine Remarketing kampagner får større chance for, at følge den samme bruger på tværs af forskellige enheder.

Hvordan virker de forskellige typer Social Media Remarketing?

Hver af de forskellige Social Media Remarketing platforme har deres egne fordele.

LinkedIn Retargeting

LinkedIn giver som platform en unik måde, at ramme brugere efter erhverv, industri, titler og generelt mange B2B venlige målgruppevalg og information, som brugerne selv har udgivet. LinkedIns eget annoncecenter, benytter sig af “matched audiences”, som byder på netop disse fordele.

Værktøjet åbner op for en meget specifik og kompleks verden, hvor du kan komme tættere på en stærkere lead generering. Du vil kunne ramme dine kunder på forskellige tidspunkter i deres “life-cycle”, fra awareness og lead generering til loyalitet og genkøb. Her har du altså mulighed for, at skabe rigtig gode resultater.

Twitter retargeting

Du tænker sikkert, at Twitter ikke har høj nok reach, til at være relevant for dine remarketing kampagner. Men Twitter har sine egne fordele, ligesom andre mindre brugte sociale medier. Hos Twitter, får du nemlig yderst budgetvenlige annoncer, som skaber resultater for dig.

Gennem Twitters tailored audiences, kan du opsætte din remarketing kampagne, og ramme dine tidligere besøgende. Her kan du så vidt muligt skræddersy dine annoncer, så du udelukkende rammer den målgruppe du ønsker.

Pinterest Retargeting

Pinterest giver dig en særlig mulighed for, at ramme de kreative og visuelt interesserede brugere, som passer til din ønskede målgruppe. Pinterest kalder deres remarketing form for dynamic retargeting. Her kan du ramme de tidligere besøgende på din hjemmeside, gennem annoncer på Pinterest.

Pinterest er desuden et fantastisk sted, at dele sit relevante indhold på. For det er nemlig her, brugere leder når de er på udkig efter relevant visuelt indhold. Her kan du vælge, både at fodre brugerne med indhold og relevante ydelser, som du sætter grafisk op.

Så udover at øge chancen for konverteringer, vil du kunne forbedre dine brugeres relation til dig, så de senere i din funnel kan blive til loyale kunder.

Vi er i en tid, hvor en bruger sjældent nøjes med at benytte sig af kun en profil, på en enkelt platform.

Det vil altså sige, at skal du øge chancerne for en konvertering, skal du være synlig på flere platforme.

Hvordan skal jeg bruge Social Media Remarketing?

At benytte sig af flere kanaler, betyder dog ikke nødvendigvis et højere marketingbudget. Dette fordi Remarketing annoncerne kører som PPC – altså Pay Per Click eller Cost Per Click. Her vil du blot skulle vælge dit ønskede budget per medie og platform, hvorefter du bliver krediteret per resultat der er opnået. Altså vil du opleve, at du altid får resultater for dine annoncekroner.

Benytter du dig af flere sociale medier til din Remarketing kampagne, vil der opstå en synergi effekt. Dette vil sikre dig flere konverterede leads, end hvis du udelukkende fokuserer på et enkelt medie. Det kan let ske, at man ubevidst favoriserer visse af de sociale medier, frem for andre, da visse kanaler er mere omtalte. Dette betyder dog ikke at du skal afskrive de mere ukendte kanaler. Giv dem en chance og prøv dig frem. Du kan blive overrasket over, hvor din målgruppe i virkeligheden vil give dig flest konverteringer.

Marketing Advisor hjælper dig med din Social Media Remarketing
Vi hjælper dig med at få overblik over hvilke kanaler du bør benytte, når du skal opsætte din remarketing annoncer. Hos Marketing Advisor er vi nemlig eksperter i, at skabe resultater gennem remarketing kampagner.

Gennem de forskellige retargeting annoncer, har vi skabt succes for vores kunder, med et øget antal leads og konverteringer til webshops og hjemmesider. Skal du have hjælp til dine kampagner? Så kan du kontakte os i dag til en uforpligtende samtale, om hvordan vi kan skabe resultater, som du kan mærke på bundlinjen.

Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing