SEM – Search Engine Marketing
Søgemaskiner er en essentiel del af din markedsføring
De fleste danskere bruger Google til at finde frem til den ønskede ydelse

Hvorfor er alle så glade for søgemaskiner og de muligheder som platformen skaber?
Tal fra diverse undersøgelser viser, at over 50% af alle køb, foregår over internettet. Det er konkluderet, at dette tal kun vil stige over tid, da flere og flere virksomheder har fået øjnene op for denne salgskanal. Her kommer Google oftest ind i billedet.
Når dine kunder foretager informationssøgning omkring det produkt, eller den service, de efterlyser, vil de gerne have en række detaljer på plads. Når forbrugere har brugt søgemaskinen til at finde den nødvendige information, viser Google ofte over 40 sider, fyldt med indhold. Alt hvad der vises er noget, som Googles algoritme mener er relevant for den specifikke søgning. Her vil dine potentielle kunder først og fremmest benytte sig af topplaceringer på søgemaskinen, til at få dækket deres informationsbehov.
Det er derfor vigtigt at du formår at være blandt disse topplaceringer på Google, hvis du ønsker at forbrugerne skal vælge at handle hos netop dig. Men med forøgelsen af køb på nettet, er der flere og flere at konkurrere med, om de få topplaceringer. Derfor er det en fordel, at benytte sig af et troværdigt og kompetent SEM bureau, som Marketing Advisor.
Hvordan opnår man topplaceringer og synlighed på søgemaskiner?
Der er flere måder, hvorpå man kan opnå høj synlighed på søgemaskinerne. Overskrifterne her, beskriver forskellige metoder, som er de mest brugte.
Få mere ud af din SEM med annoncering
Sådan bruger du SEM optimalt
For at udnytte mulighederne i søgemaskine markedsføring optimalt, anbefales det at gøre brug af både annoncering og søgeordsoptimering. Hver af disse markedsføringsaktiviteter, har nemlig deres helt egne fordele.
Undgå lav effektivitet og dårligt afkast på din markedsføring
SEM kræver tid, tålmodighed og en kontinuerlig indsats
Skal du opnå høj synlighed og gode placeringer på søgemaskinerne, handler det om at være tålmodig. Du kan nemlig ikke forvente resultater dagen efter du er gået i gang.
Det skyldes at Google og dens algoritmer, laver kontinuerlige opdateringer, som kan gå ind og straffe din synlighed, hvis den ikke opsat korrekt.
Vores dygtige Google eksperter holder sig hele tiden opdateret på Googles opdateringer og “regler”. På den måde kan vi altid skabe interessant, relevant og givende indhold, som resonerer med dine nuværende og fremtidige kunder.