SEM – Search Engine Marketing

Betragt SEM som dit vigtigste redskab til bedre synlighed på søgemaskiner
SEM står for Search Engine Marketing, som i bund og grund dækker over alt indenfor søgemaskine-reklamering og markedsføring. Det er en super bred betegnelse for, hvordan du kan bruge eksempelvis Google, som et redskab til, at skabe synlighed omkring din virksomhed. De redskaber man arbejder med indenfor SEM, er søgeordsoptimering og søgemaskine annoncering.
N

Søgemaskiner er en essentiel del af din markedsføring

N
Google ejer cirka 95% af det danske marked inden for søgemaskiner
N

De fleste danskere bruger Google til at finde frem til den ønskede ydelse

Gennem Google kan du ramme dine ønskede målgrupper, på en helt ekstraordinær måde og der er mange måder at gøre det på. Læs videre på siden og lær mere om SEM fra Marketing Advisors dygtige team.

Hvorfor er alle så glade for søgemaskiner og de muligheder som platformen skaber?

Tal fra diverse undersøgelser viser, at over 50% af alle køb, foregår over internettet. Det er konkluderet, at dette tal kun vil stige over tid, da flere og flere virksomheder har fået øjnene op for denne salgskanal. Her kommer Google oftest ind i billedet.

Når dine kunder foretager informationssøgning omkring det produkt, eller den service, de efterlyser, vil de gerne have en række detaljer på plads. Når forbrugere har brugt søgemaskinen til at finde den nødvendige information, viser Google ofte over 40 sider, fyldt med indhold. Alt hvad der vises er noget, som Googles algoritme mener er relevant for den specifikke søgning. Her vil dine potentielle kunder først og fremmest benytte sig af topplaceringer på søgemaskinen, til at få dækket deres informationsbehov.

Det er derfor vigtigt at du formår at være blandt disse topplaceringer på Google, hvis du ønsker at forbrugerne skal vælge at handle hos netop dig. Men med forøgelsen af køb på nettet, er der flere og flere at konkurrere med, om de få topplaceringer. Derfor er det en fordel, at benytte sig af et troværdigt og kompetent SEM bureau, som Marketing Advisor.

Hvordan opnår man topplaceringer og synlighed på søgemaskiner?

Der er flere måder, hvorpå man kan opnå høj synlighed på søgemaskinerne. Overskrifterne her, beskriver forskellige metoder, som er de mest brugte.

Få mere ud af din SEM med annoncering

Annonceringer på Google, kan være en af dine mest effektive markedsføringsaktiviteter. Her betaler du for placeringer på Google, men betaler kun for dit udbytte. Det vil sige at du først betaler, når den informationssøgende bruger klikker på din annonce. Denne form for annoncering kaldes også CPC/PPC. Altså betaling per klik fra brugen. Her sætter du et ønsket budget for, hvor meget du vil bruge på hver kampagne, og du får kliks herefter.
Jo lavere dit budget er, jo færre kliks vil du opnå, men budgettet bør selvfølgelig sættes efter hvad der er realistisk for netop din virksomhed.

Sådan bruger du SEM optimalt

For at udnytte mulighederne i søgemaskine markedsføring optimalt, anbefales det at gøre brug af både annoncering og søgeordsoptimering. Hver af disse markedsføringsaktiviteter, har nemlig deres helt egne fordele.

Undgå lav effektivitet og dårligt afkast på din markedsføring

Det skal understreges, at du ikke bør kaste dig ud i markedsføring på søgemaskiner, uden at have den fornødne viden på området. Udføres dine aktiviteter ikke korrekt, vil du nemlig ikke opleve det maksimale udbytte af dine markedsføringskroner. Desuden er det en ressourcekrævende aktivitet, at bibeholde og forstærke din synlighed på søgemaskinerne.

SEM kræver tid, tålmodighed og en kontinuerlig indsats

Skal du opnå høj synlighed og gode placeringer på søgemaskinerne, handler det om at være tålmodig. Du kan nemlig ikke forvente resultater dagen efter du er gået i gang.
Det skyldes at Google og dens algoritmer, laver kontinuerlige opdateringer, som kan gå ind og straffe din synlighed, hvis den ikke opsat korrekt.

Din nye samarbejdspartner

Vores dygtige Google eksperter holder sig hele tiden opdateret på Googles opdateringer og “regler”. På den måde kan vi altid skabe interessant, relevant og givende indhold, som resonerer med dine nuværende og fremtidige kunder.

Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing