Hvad er Instagram annoncering?

SoMe Instagram Annoncering
Instagram annoncering er din genvej til, at ramme den yngre generation. Faktisk er over 64% af unge 12-24 årige aktive på Instagram på daglig basis . Instagram er indenfor de seneste år, blevet en af de helt store sociale profiler. Det har betydet, at Instagram nu er blevet et af de essentielle annoncermedier for virksomheder. Da Instagram er ejet af Facebook, kan du let og effektivt sætte annonceringen op i Facebook Business Manager. Det betyder altså, at du kan bruge Instagram annoncering, som et stærkt supplement til din annoncering på Facebook. Det giver dig muligheden for, at benytte dig af det samme segmenteringssystem, som på Facebook. Interesser, lokation og demografi er blot få af de muligheder du har, når det kommer til segmentering på Instagram.

Hvordan virker Instagram annoncering?

Instagram annoncering, giver dig en helt ny måde, at levere dit indhold til dine følgere og fans

Billeder

Du kan med Instagram ramme dine følgere og fans med billeder. Her kan du bruge tillids- og relationsbyggende billeder, der fortæller mere om dig og dit brand.

Videoer

Videoer er den mest effektive måde, at ramme dine følgere på. Statistisk set, giver det dobblelt så meget trafik, som almindelige annoncer med stillbilleder. Dog er de samtidig langt mere ressourcekrævende at producere.

Karrusel

En karrusel annonce giver dig mulighed for, at sætte spotlight på flere ting, i samme eller hver sin kategori. Det kunne eksempelvis være flere varianter af samme produkt, forskellige produkter der passer sammen, eller flere billeder, der fortæller en histore.

Samlingsannoncer

Med samlingsannoncer, kan du inspirere din målgruppe visuelt med en samling af produkter eller brands. Her kan du fortælle en histore om livsstil eller indretning, der gennem billeder og/eller video viser din målgruppe, et bestemt budskab.
Dine Instagram annoncer kan blive vist både i stories og i feedet. Her gælder det for dig om, at finde den rette kombination af remarketing kampagner og kampagner med formålet at skabe trafik og leadgenerering.

Hvordan skal jeg bruge Instagram annoncering?

Her er det vigtigt, at du har opsat KPI’er, der måler, sporer og sammenligner resultaterne af annoncerne. Med sådan en opsætning, vil du over tid kunne optimere på dine annoncer. På den basis ved du nemlig, om din målgruppe responderer bedst på video, billeder eller karrusel annoncer, eller om den målgruppe du har valgt er den rigtige. Det er vigtigt, at du sætter den nødvendige tid af til denne praksis. På den måde kan du opnå den bedste ROAS på dine annoncer og få mest muligt ud af dine annoncekroner.
Marketing Advisor hjælper dig med Instagram annoncering

Vi hjælper dig med, at finde værdi i Instagram annoncering. Vi udvikler materialet, opsætter og optimere på dine annoncer, så du får det mest effektive markedsføring du kan. Lyder det interessant for dig?

Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing