Hvad er LinkedIn annoncering?

SoMe LinkedIn annoncering

LinkedIn giver dig mulighed for at brande dig selv og synliggøre dine kompetencer. Målret dig til B2B markedet, som aldrig før.

LinkedIn har udviklet sig til det tredje største sociale medie i Danmark. Det er det største netværk målrettet erhvervslivet på verdensplan. En LinkedIn virksomhedsprofil henvender sig primært til erhvervsfolk. På denne kanal vil du derfor have mulighed for at netværke, og henvende dig til virksomheder med din markedsføring. Omkring 25% af alle danskere har en LinkedIn profil, udfyldt med data såsom jobbeskrivelser, uddannelsesniveau og interesseområder. Dette giver dig en enestående mulighed for, at ramme et B2B orienteret marked med annoncer.

LinkedIn har udviklet sig med deres annonceringsteknologi, parallelt med deres vækst. Derfor er de nu et af de mest brugte annonceringsplatforme indenfor sociale medier. Det betyder altså, at du nu har mulighed for, at ramme en interessegruppe mere effektivt, end tidligere.

Hvordan virker LinkedIn annoncering?

LinkedIn giver dig 3 primære metoder, at lave din LinkedIn annoncering på.

Standard

LinkedIn tilbyder standard annoncering, hvor den grafiske del kan være enten en video eller et billede. Her fanger du dine kunder på en saglig måde, der passer til den professionelle og erhvervsmæssige platform. Denne metode er oplagt til leadgenerering.

Retargeting

LinkedIn giver dig muligheden for at ramme tidligere besøgende, der enten ikke er endt ud i et lead, eller et salg. Her kan du eksponere med nyt og målrettet indhold, der minder om det der fik brugeren til, at vise interesse første gang. Dette giver dig større chance for en konverteret kunde.

Sponsorerede indlæg

Har du en spændende case eller et enkelstående osplag du gerne vil øge rækkevidden på, er sponsorede indlæg det oplagte valg. Du kan selv vælge hvem dit opslag skal ramme på bed basis. Her vælger du, ligesom med standard annoncerne, hvilke parametre LinkedIn skal eksponere dine opslag ud fra.

Når du skal annoncere på LinkedIn, er det vigtigt, at du sætter succesparametre op. På den måde, kan du overvåge og spore på hver annonce, for at se om den lever op til de krav du har.

Sådan bruger du LinkedIn annoncering bedst

Det er vigtigt, at du på en så ny annonceringsplatform, som LinkedIn, gradvist optimerer på dine annoncer. På den måde sikrer du, at du får den bedst mulige ROAS af dine annoncekroner.

Den primære ting du skal holde øje med, er hvorvidt du rammer den rigtige målgruppe. Dit valg af målgruppe, vil oftest være basis for, hvor godt dit afkast er på dine annoncer. Her vil vi foreslå, at du prøver dig frem for at finde frem til den målgruppe, der tager bedst imod dine annoncer.

Marketing Advisor hjælper dig med din LinkedIn annoncering
Vi hjælper dig med din LinkedIn annoncering. Det er vigtigt, at du holder den røde tråd mellem sociale medier og din hjemmeside. Marketing Advisor sørger for konsistens mellem dine platforme. Kontakt os idag til en samtale omkring, hvordan vi skaber dine B2B leads.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing