Hvad er YouTube ads?

SoMe YouTube Ads

Som verdens 2. største søgemaskine, er YouTube et meget alsidigt og stærkt værktøj, når det kommer til annoncering

Danskerne er vilde med YouTube, og næsten en tredjedel af befolkningen benytter sig månedligt af YouTube. Hvis denne udvikling fortsætter, vil dette tal uden tvivl stige over de næste par år. Det vil altså sige, at den målgruppe du ønsker at ramme med din annoncering, sandsynligvis er at finde på YouTube.

Ligesom med andre af Googles annonceringsformer, kan du med YouTube Ads selv kontrollere budgettet. Du kan se præcis hvilket afkast du får for dit annoncebudget, antallet af visninger, resultater og din ROAS.

YouTube Ads alsidighed

Der er et kæmpe potentiale for, at ramme lige præcis din ønskede målgruppe med YouTube Ads forskellige annoncetyper.

In-stream annoncer

Denne annonceform viser din reklamefilm eller video, når en bruger klikker på videoen. Her kan din reklamefilm eller video afspilles før, undervejs, eller efter brugeren har set YouTube videoen. Her vil brugeren få mulighed for at springe annoncen over efter fem sekunders afspilningstid. Denne annonceform, giver dig et kort vindue til at vække interesse for dine ydelser og kerneværdier, hos den iagttagende bruger.

Video Discovery annoncer.

Med Video Discovery bliver dine annoncer vist, på samme måde som andre steder på Google. Det indhold du vil præsentere din målgruppe for, bliver vist som et top resultat på YouTube, med billede og titel. Dette skal opfordre brugerne, til at klikke ind på din reklamefilm eller videoannonce. Din annonce bliver vist når den informationssøgende rammer din valgte targeting, ved søgning på relaterede emner eller søgeord.

Alt efter hvad din annonce skal indeholde, kan budskabet være forskelligt fra annonce til annonce. Men en ting vil aldrig ændre sig, nemlig din USP. Din unique-selling-point, er hvad der definerer dig som virksomhed. Den omhandler hvordan du adskiller dig fra dine konkurrenter, men også hvem din virksomhed grundlæggende er.

Skab de bedste resultater med YouTube Ads

Derfor er det vigtigt, at du har slået fast, hvilket budskab din video skal have. Dette budskab, skal være synligt fra starten. For når en bruger kan springe din annonce over, efter kun 5 sekunders visning, handler det i høj grad om, at skabe call-to-action hurtigt.

Hvis din video eksempelvis er 30 sekunder lang, skal dine USP’er altså være fremtrædende i de første 5 sekunder af din video, samt de sidste 5 sekunder. På den måde øger du chancen for, at din video skaber call-to-action. Er din call-to-action stærk, vil der være en chance for, at brugeren klikker sig ind på din landingsside, eller vil klikke ind på din YouTube profil for at opleve mere.

Marketing Advisor hjælper dig med dine YouTube Ads
Skal du have det maksimale ud af dine annoncekroner, kræver det et større overblik. Marketing Advisor er eksperter inden for annoncering på sociale medier, og kan uden tvivl hjælpe dig med dine kampagner. Lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing