Indlæg skrevet d.

21. juni 2018

Sporing/tracking “Før” og “Efter”

Sporing/tracking case:

Asja Group er en autoriseret kloakmester med kompetencer, indenfor alle kloak relaterede opgaver. Asja Group har siden 2008, taget hånd om danskernes stoppede kloakker og etablering, af helt nye kloakker samt kloaksystemer.

I forbindelse med at Asja Group fik lavet en ny hjemmeside af os, var ønsket også at finde ud af, hvem kunderne og de besøgende egentlig var. Forhåbningen var, at kunne tiltrække kunder i nærområdet og det var derfor interessant, at kigge nærmere på adfærd og præferencer for lige præcis denne målgruppe.

Til opnåelse af lige præcis dette, blev der opsat sporing/tracking  asjagroup.dk. Det er den bedste måde at kunne påvise, hvorledes målgruppen agerer, samt hvilke interesser og behov målgruppen måtte have.

Før

Spørgsmålene hertil var: Hvem er mine kunder? Hvor kommer de fra? Hvordan kan jeg få fat i kunderne i mit nærområde?

I denne periode var der ikke nogen form for indsigt i målgruppen. Det var derfor umuligt, at identificere målgruppens adfærd og behov. Kundetilstrømningen var jævn, men udefinerbar.

 

Efter

Sporing/tracking har kort sagt hjulpet Asja Group med, opnåelse af indsigt i forhold til en ønsket målgruppe, som har givet målrettet og korrekt eksponering.

Sporing/tracking har i dag gjort arbejdet nemmere for Asja Group, da målgruppen og tilmed deres behov er velkendt. Det er derfor blevet muligt, at kunne gøre brug af den korrekte eksponeringsform, som eksempelvis Google.

Hvem er mine kunder?

Ved at vide hvem ens kunder er, kan man lave den form for markedsføring som fanger lige præcis den målgruppe.

Hvad er mine kunders behov?

Ved at kende dine kunders behov, kan du fokusere på de produkter hvor interessen er størst, eller fremhæve de produkter du ønsker mest aktivitet på.

Hvor kommer mine kunder fra?

Ved at vide hvor ens kunder kommer fra, ved man om man har fat i de rigtige eller om man skal ændre ens geografiske markedsføring.

Indlæg: 1 af 3

Ved du hvor dine kunder kommer fra?

Indlæg: 2 af 3

Sporing/tracking “Før” og “Efter”

Indlæg: 3 af 3

Arbejdsprocessen ved udvikling og opsætning af sporing/tracking

Ønsker du at blive klogere på online markedsføring?

Følg os på de sociale medier og se når vi kommer med gode råd til online markedsføring.

Din vej til succes starter her

Ønsker du at din virksomhed får endnu større succes?