Ved du hvor dine kunder kommer fra?

Kend dine kunders adfærd med sporing/tracking
Hvis du også har undret dig over, hvem dine kunder er, hvor de kommer fra, og i det hele taget hvad dine dyrebare markedsføringskroner bliver til, rent omsætningsmæssigt? Så er du langt fra alene.
Mange virksomheder kaster store beløb efter markedsføring, men har ikke en reel idé om, hvad disse kroner giver virksomheden i sidste ende.
Det er her sporing/tracking bliver interessant. Alle efterlader et digitalt spor, når de surfer rundt på internettet. Dermed bliver det muligt at tracke brugeres adfærd, hvilket er særligt interessant i forhold til ens egen hjemmeside.
Det giver eksempelvis overblik over, hvor en sides besøgende kommer fra, hvilken underside de forlader siden fra, og hvor lang tid de befinder sig på hver enkelt side. Det er derfor muligt at danne sig et systematisk overblik over kunders adfærd og analysere og forbedre relevante parametre.
Kender du dine kunders adfærd ?
Du kan bruge denne viden til, at skræddersy din side efter deres præferencer, for at opnå den bedste konvertering.
Ved hjælp af sporing/tracking finder du meget hurtigt ud af:
Hvis det eksempelvis tydeligt fremgår, at størstedelen af dine brugere forlader din hjemmeside på den samme underside, er det en indikation på, at noget skal ændres. Derfra kan man dykke dybere for at definere, hvad der helt præcist forårsager dette.
Du kan nu optimere undersiden, så brugerne forbliver på siden. Det kan i sidste ende enten medføre en henvendelse eller et salg, alt afhængigt af hvad der tilbydes.
Overblik over hvem dine kunder er
Du vil nu kunne definere en målgruppe, som du ved er interesseret i dig og dine ydelser. Herfra, bliver det langt lettere at optimere din markedsføringskroner, så du får højere ROMI på dine aktiviteter.
Din vej til succes starter her
Ønsker du at din virksomhed får endnu større succes?
