Hvad kan Amazon?

Webshop Amazon
Amazon er en gigantisk virksomhed, der udbyder over 600 millioner produkter og har over 300 millioner brugere. Det fungerer cirka på samme måde som på andre søgemaskiner, hvor brugere søger efter specifikke produkter. Så snart brugerne taster nøgleordene ind i søgemaskinen, kommer relevante organiske søgeresultater frem. Der kommer også sponsorerede annoncer øverst i resultaterne, præcis ligesom ved en søgning på Google. Dette kan altså give dig synlighed udover det sædvanlige, da du kan få spotlightet dine egne produkter gennem Amazon. Du kan dermed benytte Amazon, som en platform til udvidelse og yderligere vækst for din virksomhed og webshop. Måske endda, som en test for om du skal udvide din shop til udlandet.

Hvordan skal jeg bruge Amazon platformen?

Amazon Ads har 3 primære annonceringsformer, som er relevante for dig

Amazon Sponsored Ads

Denne annoncetyper er keyword triggered og lægger sig på de mest synlige pladser på Amazons egen søgemaskine. Klikker brugerne på dine Amazon Sponsored Ads, bliver de videreført til en skjult side, hvor dine produkter er synlige, med detaljerede informationer.

Headline Search Ads

Vælger du headline search ads, får du muligheden for fremvisning af flere af dine produkter af gangen. Din annonceform er ef banner typen, der lægger sig ind oven over de søgeresultater som brugeren har søgt på. Klikker brugerne på banneret, vil de blive ført til en specifik produktside, som du har udfyldt med relevant information. Denne annoncetype er, ligesom Amazon Sponsored Ads, søgeordsbaseret.

Amazon Product Display Ads

Denne annoncetype bliver triggered på baggrund af brugeres interesser og tidligere viste produkter. Annoncerne bliver altså vist for relevante shoppere, der viser interesse for, eller søger på lignende produkter. Disse displayannoncer, vil lede brugeren ind på en detaljeret produktside, med relevant information om produktet. Oftest bliver annoncerne vist i bunden af produktsider og anmeldelsessider for produkter.
Din online shop har måske allerede mange besøgende og fine konverteringer. Benytter du dig af Amazon oveni, kommer du på en platform, der er så stor, at du med den rette markedsføring kan opnå vilde resultater på kort tid.

Hvorfor benytte sig af Amazon?

Det der kræves for at komme i gang med Amazon samarbejdet, er en oversigt over din supply chain. Får du styr på dette, kan din ROI og ROAS stige eksplosivt på kort tid.

Når du er tilgængelig på Amazon, vil det skabe potentiale for langt større synlighed for din webshop. Undersøgelser viser, at over 20% af danskerne har benyttet sig af shopping på Amazon, hvoraf 80 % har oplevet stor kundetilfredshed og har i sinde, at benytte sig af Amazon igen. Amazon har i sig selv adskillige cases, der viser, hvordan forskellige udbydere og virksomheder har brugt netop deres platform, til at skabe helt fantastiske resultater.

Marketing Advisor hjælper dig med Amazon annoncering
Lad Marketing Advisor hjælpe dig, med at få det maksimale udbytte ud af salg og markedsføring på Amazon. Vi står klar med rådgivning og sparring og er eksperter i CPC markedsføring. Kontakt os til en uforpligtende samtale om, hvordan vi skaber resultater for dig.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing