Hvad er live chat funktionen?

Webshop Live chat

Du har sikkert allerede oplevet, at mange hjemmesider har en live chat funktion. Det lader virksomheden komme i kontakt med de brugere, som besøger hjemmesiden.

Når kunder informationssøger, finder de oftest ind på en virksomheds hjemmeside, hvor de vil browse rundt. Her kan der ofte opstå spørgsmål omkring levering, eller detaljer for et specifikt produkt. Her giver live chat systemet brugeren mulighed for, at komme i direkte on demand kontakt med virksomheden, som kan yde øjeblikkelig kundesupport.

Det betyder at du som virksomhed kan give en anden form for customer engagement, som kan opbygge tillid og troværdighed, overfor nye og tilbagevendende brugere på din hjemmeside. 

Udover at det giver brugeren øjeblikkeligt svar, giver det samtidig gennemsigtighed og ekstraordinær viden, som brugeren kan få i sin informationssøgning.

Hvordan virker en live chat funktion på din hjemmeside?

Der findes flere udbydere af live chat funktioner, som hver har deres egne præg og egenskaber, der sikre dig de bedste muligheder

Chat systemer

Der findes flere udbydere af live chat funktioner, som hver har deres fordele. Zendesk, Intercom og Tidio, er alle super smarte live chat systemer. Særligt Zendesk og Intercom har udviklet sig til fulde kommunikationssystemer, med fuld helpdesk og live chat. Det giver dig mulighed for at tilgå dine kunder, på en mere meningsfuld måde, men det giver dig også muligheden for unik og mere sigende data.

Kunderejsen

Når du sporer på din hjemmeside, kan du se hvor dine kunder har været og hvad de har kigget på. Men her kan du se formålet med deres besøg langt mere præcist, end ud fra fortolket data. Det giver dig mulighed for at optimere din hjemmeside, til hvad de fleste informationssøgende brugere har brug for af viden, for at blive til en konverteret kunde. Fra et markedsføringsperspektiv, er denne form for data den mest værdifulde du kan få.

Konverterbar

Bruger du din live chat funktion korrekt, vil du opleve mange fordele, der alle vil kunne mærkes på bundlinjen og på din likeability. For med en god live chat funktion, vil du opleve at omkring 29% af brugerne vil skabe positiv word of mouth omkring din virksomhed, til deres omgangskreds.

Blok

Blok slideren, som udelukkende er et enkelt slide, hvor der er plads til video, animation eller billede, samt dertilhørende effekter
Live chat funktionen vil øge sandsynligheden for konvertering, med hele 38%, når du implementerer den på din hjemmeside.

Hvordan skal jeg bruge live chat?

Der er sandsynlighed for at helt op til 51% af forbrugerne foretager genkøb eller bliver faste kunder, hvis du har en fyldestgørende live chat. Mange bruger live chat til deres online butikker, da det gør det muligt at stå til rådighed for de kunder der er tæt på at konvertere, så de kan besvare de spørgsmål der kan opstå, ved en given ordre. På den måde svinger vægtskålen altså i langt de flest tilfælde mod et konverteret salg, frem for et afbrudt salg.
Marketing Advisor hjælper dig med dit chat system
Lad Marketing Advisor hjælpe dig, med at finde det helt rigtige live chat og helpdesk system, til din hjemmeside eller online butik. Det kan være svært, at håndtere og udnytte dit live chat system til det maksimale udbytte. Vi er eksperter og har erfaring med, at skabe de bedste resultater for vores kunder. Kontakt os og få en uforpligtende samtale, om hvordan vi sikrer dig de bedste resultater, som vil kunne mærkes på bundlinjen.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing