Bruger du Content Marketing?

Marketing Bureau Content Marketing
Oplev bedre og mere effektive resultater med Content Marketing
Content Marketing består af tekster, billeder og videoer. Så længe indholdet er gratis og er af relevans for målgruppen, giver det din virksomhed et godt udgangspunkt. Godt content styrker relationen til nuværende og potentielle kunder, der skal øge din konverteringsrate.
N
Skab længerevarige relationer med det rette content
N
Content er nøglen til gode organiske placeringer på søgemaskinerne
N
Relevant content er nøglen til flere følgere og fans af dit brand
Udfyld formularen og vi giver dig et uforpligtende opkald
Læs business case
KLIK HER
Content Marketing har vigtige fordele for din virksomheds udtryk. På denne side kan du få mere at vide om, hvordan Content Marketing er nøglen til at skabe resultater for din virksomhed.

E.A.T og Content Marketing

Marketing Advisor arbejder ud fra E.A.T som grundlæggende bestemmer et websteds værdi og en what/why/how, sikre kunderejsen.
Ekspertise:

Du skal være ekspert indenfor dit felt. Ekspertise betyder, at du er nødt til at vise skabernes dygtighed. Det vil sige det skal fremgå tydeligt hvad virksomheden tilbyder og hvor mange års erfaringer I har. Det kan være via:

\
Anmeldelser
\
Cases
\
PR
\
Artikel
\
Video
\
Andet…
Autoritet:

Det er vigtigt at virksomheden viser de er autoritærer, så kunderne kan føle sig trygge.

Det kan være via:

  • Artikler
  • FAQ
Troværdighed:
Det er vigtigt at virksomheden viser at, forbrugerne kan stole på dem, specielt fordi man taster kortoplysninger.

Det kan være via:

  • Privat politik
  • Leveringsbetingelser
  • Betalingsbetingelser
  • Afbudspolitik
  • Kundecases
  • Anmeldelser

Hvordan kommunikere man ud til kunderne via Content Marketing

En forbrugere gennemgår forskellige stadier når de læser eller ser en visuelle kampagner, derfor er det vigtigt at man udarbejder

Content på baggrund af what/why/how.

1: Hvad er det forbrugerne skal kigge på?
(hvad er ydelsen eller produktet virksomheden ønsker at sælge)

2: Hvorfor skal forbrugerne købe det eller bestille det lige hos virksomheden.
(hvad skiller dem ud fra andre)
3: Hvordan bestiller forbrugerne eller køber de.
(kan også være en call to action i form at kontakt)

Hvad kan du bruge Content Marketing til?

Kvalitativ og målrettet content er med til, at ramme den informationssøgende bruger, på en anden måde end “kedelige” salgsopslag.
Content er, derfor med til at skabe relationer mellem din virksomhed og potentielle kunder, før behovs anerkendelsen har fundet sted. Det er en god og organisk måde at vække interesse på.

Indhold af høj kvalitet og relevans, er grundlæggende set skabt til at tiltrække og fremvise et godt budskab. Dette budskab kan være alle de kvaliteter, som du og din virksomhed frembringer med de pågældende ydelser. Det skal altså forstærke en forbrugers tilhørsforhold til dig, og gøre dig mere interessant, frem for dine konkurrenter.

\

Hårde værdier
Her skal der lægges vægt på hvilke fordele der er for kunderne, ved at handle hos jer!

\
Bløde værdier
Her skal der lægges vægt på hvordan jeres målgruppe kan identificere sig med jeres brand.

Vækst din virksomhed med Content Marketing

Content Marketing har i den seneste tid haft fremgang i mange forskellige afskygninger, og vil angiveligt kun fortsætte med at vokse. Brugere på internettet er generelt blevet mættet af aggressive salgsfremmende aktiviteter, og vil derfor hellere rådgives og hjælpes godt på vej. Det anses derfor for, at være den fremtidige fremgangsmåde inden for markedsføring.

Det handler altså om, at skubbe de kolde og aggressive metoder væk, og give mere følelsesbaseret indhold. Bliver dette opnået, vil du opleve langt bedre resultater med dit salgsmateriale.

Brug Content Marketing til at rådgive og hjælpe dine kunder

Det gængse syn på salg er ved at ændre sig. Det kræver, at man som markedsfører skal tilpasse sig ved, at rette fokus mod i stedet at rådgive og hjælpe sine kunder.

Modsat at fylde dem med salgsfremmende opslag om produkter og services. Det gælder derimod om at ramme dem med det gode content. Dermed hæver du chancen for at forstærke loyaliteten mellem dine kunder og din virksomhed.

Storytelling er et godt værktøj til at skabe godt content. Så længe det ikke blot har til formål at sælge, men også oplyse. På den måde fanger du din målgruppe langt bedre og mere effektivt.

Forstærk din virksomhedsprofil

Godt content skabes med henblik på at skabe det ønskede billede af, hvordan man ønsker at blive forstået. Både af potentielle og nuværende kunder.

Visualisering af daglig drift

Den daglige drift kan visualiseres, som en form for bevismateriale, overfor potentielle kunder. Hermed kan det også fungere som kvalitetssikkerhed og styrkelse af dit brand.

Rådgivning og relationsopbygning

Godt content er med til at give kompetent rådgivning og skabe positiv relationsopbygning i forhold til nye og gamle kunder. Dit content skal altså give brugbar information, som et salgsorienteret opslag ikke ville kunne.

Hvad er Content Marketing?

Content Marketing er kort sagt en hjælp til brugerne. Formålet med Content Marketing er at skabe og vedligeholde langvarige relationer gennem indhold på relevante kommunikationskanaler. Med god og værdifuldt indhold, kan forbrugerne nemt finde frem til deres behov, og målet med Content Marketing er, at drive kunderne til at handle profitabelt.
Har du fortsat nogle spørgsmål som ikke er blevet besvaret? Så kontakt os endelig, vi sidder klar til at hjælpe dig.

Hvordan er arbejdsprocessen ved udvikling af Content Marketing?

Storytelling er et vigtigt begreb, når du skal fyldestgørende content. Det er vigtigt når du udvikler dit content, at du er helt skarp på, hvad du vil udtrykke. For hvis du ikke selv er sikker, vil dit content ikke blive set, læst eller hørt.

  • Udvælg din målgruppe
  • Lav en målsætning for, hvad dit content skal opnå
  • Skematisér en tidsplan for, hvornår dit content skal være færdigt
  • Hold øje med om det virker, lav evt. rettelser hvis du ikke får reaktioner
  • Oplev dine ønskede resultater

Hvad indeholder Content Marketing?

Content Marketing består blandt andet af tekster, billeder og videoer.

Hvad er god Content Marketing?

Dit content skal have et plot. Det skal være gribende, have en mening og være interessant for brugeren. Så længe du opfylder disse krav, vil dit content virke.

Du skal have en struktur på dit content. Der skal være en introduktion, handling og afslutning. På den måde tager du brugeren i hånden, og får fortalt den gode historie.

Hvorfor bruge Content Marketing?

Content Marketing af høj kvalitet og relevans er grundlæggende set, for yderligere at fange dine kunders interesse i din virksomhed, frem for dit produkt. Kvalitetsbevidst og målrettet content, er med til at skabe et behov og tilhørsforhold til dine kunder, som dine produkter ikke kan alene. Content er derfor, et vigtigt værktøj, til at skabe relationer, mellem virksomheden og kunder.

Hvorfor det er vigtigt at bruge tekster i Content Marketing?

Teksten skal være dragende og inspirerende. Tit og ofte, vil læseren hænge sig i budskabet, så de ved om der er grundlag for at læse videre eller foretage en handling. En god overskrift og opdeling er yderst vigtig.

En billedlig fremstilling af sin Content Marketing

Det er yderst vigtigt med en visuel fremstilling af sit content. Det er med til at skabe blikfang og overblik for brugeren. Billeder kan være med til, at aktivere brugeren og give dem en følelse og forståelse af indholdet. “Billeder siger mere end tusind ord.”

Brug af video i sin Content Marketing

Når du skal lave content for dine brugere, kan du med fordel benytte dig af videomateriale. Det giver brugeren en anden måde, at danne sig et indtryk af virksomheden på, og ofte skaber det en mere personlig relation. For i videoer, kan det være du, eller en kollega, som forklarer og fortæller om virksomheden eller den udbudte ydelse.

Den generelle fremgang af Content Marketing

Content Marketing, har i den seneste tid haft stor fremgang hos mange virksomheder og i mange forskellige afskygninger, hvor det er vores prognose, at det vil fortsætte med at vokse. Det munder ud i, at den gængse konsument, er blevet mættet af aggressive, salgsfremmende aktiviteter. Derfor, respondere de bedre på content, der rådgiver og fanger deres interesse bedre.

Så længe det indhold du offentliggøre er gratis og har relevans for din virksomhed og brand, kan det benyttes til at opnå de fremlagte fordele.

\

Branding og profilering af virksomheden med henblik på at skabe det ønskede billede af, hvordan man ønsker at blive opfattet, af potentielle og nuværende kunder.

\

Den daglige drift kan visualiseres, som en vejledning, over for potentielle kunder. Altså, det kan give en gennemsigtighed mellem dig og dine kunder. Du kan visualisere hvad der sker, fra A-Z i købsprocessen.

\

Du får generet bedre leads, som i højere grad er klar til at afprøve dine ydelser. Desuden, vil du skabe mere loyale og trofaste kunder

Content Marketing anses for, at være den fremtidige fremgangsmåde inden for markedsføring

I en tid, hvor digitaliseringen har har givet virksomheder flere muligheder for salg, skal der andre midler til Derfor skal man tilpasse sig til det rette fokus, mod at rådgive og hjælpe sine kunder, i stedet for at fylde dem med produkter og services, som de i realiteten ikke har brug for.

Husk, at bruge Content Marketing

Over tid, vil dette medføre, at du som virksomhed mister kunder. Content Marketing spiller en essentiel rolle her, hvor det har den modsatte effekt
Case – Warberg Klinikken

Hvordan skaber vi resultater for Warberg Klinikken via Content Marketing?

Morale og etik skal være i højsædet, når man kommunikerer på Warberg Klinikkens vegne. Man skal huske, at der sidder nogle mennesker, som reelt føler sig deprimeret eller ulykkelig over deres udseende.

Hvor går grænsen for, hvor aggressivt og salgsorienteret man kan være med markedsføringen?

Vi har valgt at fokusere på udelukkende bløde værdier, og startede derfor med at finde et payoff, som kunne være med til at skabe en relation til forbrugerne. Denne payoff var vigtigt at at få lavet, da dette skulle være med til at åbne forbrugernes øjne og Warberg Klinikken.

For at skabe synlighed, leads, henvendelser, samt øge brændværdien laver vi følgende Content Marketing for Warberg Klinikken:
Video Content
\
Kundecases
\
Branding
Content til opslag/annoncering:
\
Fokusere på kundebilleder før og efter
\
Branding: Med fokus på bløde værdier
\
Kundecases og kundeoplevelser
\
Anmeldelser fra kunder
\
Konkurrencer, events hvis kunden ønsker det
Content til hjemmeside:
\
Ny hjemmeside
\
Ny SEO optimeret content
\
Fokus på E.A.T
\
Udbygger hele tiden med ny content, så vi gør E.A.T stærkere
Opnået synlighed: Resultater fra opstart juli 2019 – juni 2020
Warberg Klinikken er gået fra at have 22 placeret søgeord til, at få 66 relevante søgeord placeret på google. Dette har vi formået fordi fokusere på E.A.T, og bliver ved med at arbejde og forbedre E.A.T.
Opnået mål på henvendelser og leads januar og februar
Da Warberg Klinikken startede med deres Markedsføring hos os, var deres mål at øge henvendelserne, og der skulle være fuld fokus på Plastikkirurgi.
Ved at have fokus på E.A.T og ved at skabe god relevant content til de forskellige kommunikationsplatforme, har de på tre måneder fået sammenlagt 2254 henvendelser på de forskellige mål der er sat op.

Vi er dog altid realistiske, og er derfor altid i dialog med Warberg Klinikken, for at høre om de oplever samme travlhed som vi har data på.

Resultater på trafik januar og februar
Trafikken viser resultaterne af blandt andet content marketing. På to måneder har der været 57.000 sidevisninger hvor man kan se at ca 21.000 er unikke sidevisninger.
For at kunne vide om vi har skabt relevant content på hjemmesiden, så kigger vi blandt andet på afvisningsprocenten, da den viser om forbrugerne forlader siderne uden at have trykket videre. Det viser os at kunderne evt ikke er landet på den rigtige side, eller ment at det var relevant at læse. Dog siger man, at en afvisningsprocent som ligger på alt under 30% er godt.
Vi arbejder dog hele tiden på at få afvisningsprocenten ned, derfor kigger vi nu videre på adfærden på de given undersider, så de kan blive forbedret.
Marketing Advisor er din nye samarbejdspartner

Lad vores content eksperter hjælpe dig med at finde det gode content for dig og din virksomhed. Vi har hjulpet mange med at finde det rigtige content i de rigtige sammenhænge. På den måde har vi skabt resultater for vores kunder, der har kunne mærkes på bundlinjen.

Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing