Hvad er Google My Business?

SEMGoogle My Business

Google My Business har mange fordele for din virksomhed. Blandt andet giver det brugere af Google mulighed for at få øjeblikkeligt svar, på spørgsmål vedrørende din virksomhed.

Oplysninger som du kan udfylde, er blandt andet din virksomheds lokation, kontaktinformationer og anmeldelser af din virksomhed. Det giver potentielle kunder mulighed for, at springe en masse mellemled over, for at komme i direkte kontakt med din virksomhed. Du kan desuden bruge Google My Business som et værktøj, til at holde den informationssøgende opdateret, gennem opslag på Google. Disse opslag, kan indeholde nye tiltag, eller highlights af udvalgte ydelser, som du ønsker skal associeres med din virksomhed. Den største fordel ved Google My Business, er den øgede synlighed på Google.

For når du opretter din Google My Business og udfylder den med de nødvendige informationer, bliver det nemlig dig, der bliver vist, som en af de første. Det betyder, at når en bruger søger efter noget specifikt, vil du gennem din lokation på Google Maps, opnå større lokal synlighed.

Hvorfor bruge Google My Business?

Google har reserveret de høje placeringer, til netop Google My Business profiler.

Synlighed

Rent praktisk vil det fungere ved, at når en bruger søger efter “bedste cykelhandler i Hellerup”, så vil Google let kunne læse din virksomhedsprofil på Google My Business. Det vil give brugeren den mest relevante information. I dette eksempel, vil Google læse 3 ting fra din profil. Du er cykelhandler, du har lokation i Hellerup og du har måske også gode anmeldelser som kan fremhæves.

Gratis

Google My Business er helt gratis at oprette, og vi anbefaler derfor at du gør det med det samme. Ellers kan du nemlig risikere, at Google giver forkert information omkring din virksomhed, når brugere søger efter den. Det er altid en fordel, at have fuld kontrol over, hvilke oplysninger der deles om din virksomhed online.

Indsigt

En interessant funktion i Google My Business, er muligheden for at finde ud af, hvordan de informationssøgende finder frem til dig. Når du har opretter dig i Google my business og har været synlig i noget tid, kan du under “indsigt” se, hvordan brugere finder netop dig.

Omtale

Med en Google My Business profil, vil det være let for informationssøgende, at se andres anmeldelser af dig. På den måde, vil det altså være let, at få eksponeret din værdi du til disse brugere.
Jo mere du udfylder, jo bedre tilfredsstiller du Google. Det vigtigste er, at den information som du har på din profil, er af relevans for din virksomhed.

Hvordan skal jeg bruge Google My Business?

Derfor er det først og fremmest vigtigt, at al information om din virksomhed er synligt. Når Google har fået bekræftelse på, at du er hvem du siger du er, kan du med fordel benytte dig af opslagsfunktionen.

Brug den indsigt Google viser dig i Google My Business til, at skabe mere relevans om dig selv gennem relevante opslag. Kan du se at mange søger og finder dig på et bestemt produkt eller ydelse, kan du sætte spotlight på denne ved et opslag, der uddyber netop denne. På den måde skaber du mere synlighed om dig selv. Det ved vi, at Google vægter højt.

Marketing Advisor står altid klar til at hjælpe dig
Skulle du have brug for assistance, til enten at sætte din Google My Business op, eller måske øge din synlighed, står vi altid klar til at hjælpe dig. Vi tager gerne en uforpligtende samtale, hvor du kan få besvaret dine spørgsmål.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing

Marketingstrategi

Influencer
Affiliate Marketing