Hvad er SEO optimering? Hvordan kan det hjælpe din virksomhed?

Kategori:

SEO optimering hjælper din virksomhed med at ligge i toppen på Google

94% af alle danskere bruger Google som deres foretrukne søgemaskine. Undersøgelser viser, at når brugere informationssøger på Google, stoler de mest af alt kun på topplaceringerne.

Valget falder derfor 70% af tiden på en virksomhed, der ligger i top 3 i en given Google søgning.

SEO optimering hjælper derfor i bund og grund din virksomhed med at blive den foretrukne informationkilde, indenfor din branche.

SEO optimering

Hvorfor er det vigtigt at være synlig på Google

Forestil dig at du har en butik beliggende midt i København, men din butik ligger omme i en baggård og bliver ikke set af de forbipasserende ude på gaden. Derved vil du ikke kunne skaffe lige så mange kunder medmindre de kender din butik.

Så hvis du ikke ligger på Google og er synlig, vil man ikke kunne finde frem til DIN virksomhed.

Er det overhovedet værd at bruge penge på SEO optimering?

At arbejde med SEO optimering er en uoverskuelig ting for de fleste virksomheder. De sætter sig ikke ordentlig ind i det og kan på den måde hurtigt komme til at lave mere skade end gavn, grundet manglende viden.

Når skaden først er sket, kan det være svært og tidskrævende at rette op på igen. Vi anbefaler derfor altid, at man kun arbejder med SEO optimering, hvis man har stor erfaring indenfor området. Det er derfor, en god idé for de fleste virksomheder at outsource til et SEO bureau, hvis ønsket er gode placeringer på Google.

I de fleste tilfælde kan det virke som en dyr affære at få SEO optimering. Det kan tage tid, før man kan se virksomhedens fremgang i placeringen på Google. Her kan det føles lidt som spild af ressourcer, men man skal se på det som en langsigtet investering.

Skal man blive ved med at optimere sin placering på Google?

Man kan sammenligne SEO optimering med et uendeligt marathonløb: Når man har opnået sin ønskede placering, skal man bare blive ved med at løbe. Ellers, bliver man overhalet af sine konkurrenter og får en dårlig placering.

Altså, har man opnået ønsket placering på Google, skal man ikke stoppe med at arbejde med SEO optimering. Ellers mister man sin placering igen, til andre virksomheder, som bliver ved at arbejde med SEO optimering.

SEO optimering
Indlæg: 1 af 3

Få indblik i hvad SEO optimering kan gøre for din virksomhed

Indlæg: 2 af 3

SEO “Før” og “Efter”

Indlæg: 3 af 3

Hvordan er arbejdsprocessen ved opstart af SEO?

Ønsker du at blive klogere på online markedsføring?

Følg os på de sociale medier og se når vi kommer med gode råd til online markedsføring.

Din vej til succes starter her

Ønsker du at din virksomhed får endnu større succes?