Benyt dig af Remarketing Annoncer

Marketing Bureau Remarketing
Løft effekten af din annoncering – hvad er fordelene ved remarketing?
Vidste du, at du kan øge din virksomheds salg og henvendelser, hvis du følger de besøgende, efter de har forladt din hjemmeside? Dette kan lade sig gøre gennem cookie tracking, som følger en bruger gennem forskellige websites. Her kan et dedikeret annoncenetværk spore og lede den besøgende tilbage til dig. På den måde, øger du chancen for flere bookinger, salg eller henvendelser.
N
Du kan du nå de kunder, som tidligere har besøgt din webshop eller hjemmeside.
N
Du kan vise dem produkter eller ydelser, som de tidligere har vist interesse i.
N
Du kan eksponere de produkter, som kunderne har efterladt i deres kurv i din online butik.
Hvis du også har stået i situationen, hvor potentielle kunder forlader din hjemmeside eller webshop, uden at henvende sig eller købe noget, så er du langtfra den eneste. Mange af dine brugere bliver eksponeret for rigtig mange produkter eller services, når de foretager informationssøgning på internettet. Derfor er det en fordel at skille sig ud fra konkurrenterne, når du markedsfører dig online.

Hvorfor benytte sig af Remarketing Annoncer?

Dine kunder laver ofte en del research før et køb, for at afgøre hvilken forhandler de vil benytte sig af. Her browser de ofte rundt på flere forskellige webshops, men uden at købe noget. Med Remarketing får man således mulighed for, at henvende sig til netop disse personer, så de bliver mindet om lige præcis din virksomhed.
Benytter du dig af denne annonceform, vil du igen synliggøre dine egne ydelser. På den måde vil potentielle kunder blive mindet om, hvorfor de fandt dig og dine ydelser interessante til at starte med. Synlighed, i et næsten endeløst virvar af konkurrenter, er en essentiel del af at skabe salg på internettet. Undersøgelser viser, at langt størstedelen af dine besøgende ikke ender ud i et salg. Du har uden tvivl formået at fange brugerens interesse og derved skabt besøgende til din side. Derfor er din retargeting umådelig værdifuld for dig, idet du gennem denne type annoncering kan bevare interessen.

Du kan altså påvirke din Return-On-Marketing-Investment (ROMI) ved at benytte dig af denne annonceringstype. For hver gang en informationssøgende bruger ser og genkender dit brand, vil chancen for et salg øges.

Hvordan fungerer Retargeting Annoncering?

Et eksempel på remarketing kan være, at en forbruger har siddet og søgt efter en ny bil. I den forbindelse har personen besøgt forskellige sider og set på specifikke biler til salg. Disse biler og tilsvarende biler vil nu begynde at dukke op alle de steder, hvor forbrugeren bevæger sig på nettet. Remarketing lægger sig som en del af de cookies, som man accepterer på stort set alle hjemmesider i dag. De findes derfor stort set overalt. Det er herved et konkurrencedygtigt parameter, som fremadrettet kun bliver mere essentielt at gøre brug af.

Hvordan opnår man de bedste resultater med Retargeting Annoncer?

Hvornår skal du helst ramme en bruger med din Remarketing Kampagne? Det er meget forskelligt. Venter du for længe, kan det ske, at brugeren har glemt, hvad behovet var, da de fandt dig i deres informationssøgning. Går der derimod for kort tid, vil brugeren muligvis ignorere det og måske finde annoncen irriterende.

Der findes flere forskellige Remarketing muligheder

Der findes flere forskellige typer Remarketing, med forskellige tracking muligheder, som de individuelle platforme udbyder. Man bruger ofte termerne cookie-based og people-based tracking til at beskrive de forskellige muligheder. Hver især har de deres respektive fordele, som afhænger af, hvilke platforme man bruger.

People-based Remarketing

Du kan benytte dig af people-based tracking, som følger en bruger gennem telefon, tablet og PC. Her vil du have stor indsigt i, hvad en bruger klikker ind på, og hvilke interesser brugeren har, ud fra historikken. Her vil din Retargeting Annonce kunne ramme brugeren på forskellige enheder med dit interessevækkende indhold.

Cookie-based Remarketing

Cookie-based tracking følger en bruger på en enkelt enhed. Herunder på søge- og interessehistorikken på en unik bruger. Her samles al den unikke data, som brugeren gemmer i sin cookie-fil. Disse data sendes i dette tilfælde videre til annoncecenteret. Her vil Retargeting Annoncen igen kunne ramme brugeren, baseret på brugerens fodspor.
Lad os hjælpe dig med dine Remarketing Kampagner
Vi står altid klar til at hjælpe dig med at skabe de bedste resultater på bundlinjen. Lad os hjælpe dig med at forøge din ROAS, gennem resultatskabende Remarketing kampagner, på tværs af dine forskellige platforme. Vi har skabt gode resultater for vores kunder, gennem denne kampagneform, og vi vil også gerne gøre det samme for dig.
Vores løsninger
Vi hjælper din virksomhed, med at få en 360 graders løsning, der dækker tre essentielle behov: synlighed, tilgængelighed og brandværdi.
Vi hjælper dig med at udnytte det potentiale, som vi ved din virksomhed besidder.
SEM
Content Marketing
Webshop
SoMe
Remarketing
Marketing strategi
Influencer
Affiliate Marketing